A Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas, prevé no seu articulado a creación do
Registro Electrónico de Apoderamientos (REA), o
Rexistro de Funcionarios Habilitados (RFH) e o
Registro Electrónico General (REG), posteriormente regulados en el Reglamento de actuación y funcionamiento del Sector Publico por medios electrónicos, aprobado por el Real Decreto 203/2021, de 30 de marzo.
Con objeto de desenvolvelos, elaboráronse pola
Dirección Xeral de Gobernación Pública (DGGP) e pola
Secretaría Xeral de Administración Dixital (SGAD) tres Órdenes Ministeriales, siendo co-proponentes el Ministerio de Hacienda y Función Pública y el Ministerio de Asuntos Económicos y Transformación Digital.
Cada unha das ordes establece a regulación detallada dun dos rexistros:
- A Orde PCM/1384/2021, do 9 de decembro , pola que se regula o Rexistro Electrónico de apoderamentos (REA) no ámbito da Administración Xeral do Estado. O REA facilita o exercicio do dereito de representación das persoas interesadas para relacionarse coas Administracións Públicas. Para iso a Orden Ministerial dótao dun marco de requisitos e funcionamento así como os modelos de apoderamentos para a súa utilización no ámbito da Administración Xeral do Estado e os organismos públicos e entidades de dereito público adheridas ao rexistro.
-
A Orde PCM/1383/2021, do 9 de decembro , regula o Rexistro de Funcionarios Habilitados (RFH) no ámbito da Administración Xeral do Estado, os seus Organismos Públicos e Entidades de Dereito Público. O RFH ten como obxectivo facilitar o exercicio dos dereitos de asistencia ao non obrigados a relacionarse de forma electrónica coas Administracións Públicas. Su Orde Ministerial dótao dun marco que establece o funcionamento do rexistro no que constará o persoal que poderá realizar labores de identificación e firma en nome das persoas interesadas así como emitir copias auténticas.
-
A Orde PCM/1382/2021, do 9 de decembro , regula o Rexistro Electrónico Xeral (REG) no ámbito da Administración Xeral do Estado. O REG mantén o obxectivo de facilitar o exercicio do dereito da cidadanía para relacionarse coas Administracións Públicas.
As Ordes Ministeriais dos rexistros electrónicos supoñen un fortalecemento para as relacións da cidadanía coas Administracións Públicas que se traduce nunha mellora dos servizos públicos. A súa aplicación suporá un impulso para a Administración Electrónica orientado cara a unha maior eficacia na organización e na asistencia á cidadanía.
As relacións coa cidadanía veranse reforzadas ao garantir a accesibilidade aos servizos de maneira electrónica.
As relacións coa cidadanía veranse reforzadas ao garantir a accesibilidade aos servizos de maneira electrónica.