A Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas, prevé no seu articulado a creación do
Registro Electrónico de Apoderamientos (REA), o
Rexistro de Funcionarios Habilitados (RFH) e o
Registro Electrónico General (REG), posteriormente regulados no Regulamento de actuación e funcionamento do Sector Publico por medios electrónicos, aprobado polo Real Decreto 203/2021, do 30 de marzo.
Con obxecto de desenvolvelos, elaboráronse pola
Dirección Xeral de Gobernación Pública (DGGP) e pola
Secretaría Xeral de Administración Dixital (SGAD) tres Ordes Ministeriais, sendo co-proponentes o Ministerio de Facenda e Función Pública e o Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital.
Cada unha das ordes establece a regulación detallada dun dos rexistros:
- A Orde PCM/1384/2021, do 9 de decembro , pola que se regula o Rexistro Electrónico de apoderamentos (REA) no ámbito da Administración Xeral do Estado. O REA facilita o exercicio do dereito de representación das persoas interesadas para relacionarse coas Administracións Públicas. Para iso a Orde Ministerial dótao dun marco de requisitos e funcionamento así como os modelos de apoderamentos para a súa utilización no ámbito da Administración Xeral do Estado e os organismos públicos e entidades de dereito público adheridas ao rexistro.
-
A Orde PCM/1383/2021, do 9 de decembro , regula o Rexistro de Funcionarios Habilitados (RFH) en el ámbito de la Administración General del Estado, sus Organismos Públicos y Entidades de Derecho Público. El RFH tiene como objetivo facilitar el ejercicio de los derechos de asistencia a los no obligados a relacionarse de forma electrónica con las Administraciones Públicas. Su Orden Ministerial lo dota de un marco que establece el funcionamiento del registro en el que constará el personal que podrá realizar labores de identificación y firma en nombre de las personas interesadas así como emitir copias auténticas.
-
A Orde PCM/1382/2021, do 9 de decembro , regula o Registro Electrónico General (REG) en el ámbito de la Administración General del Estado. El REG mantiene el objetivo de facilitar el ejercicio del derecho de la ciudadanía para relacionarse con las Administraciones Públicas.
As Ordes Ministeriais dos rexistros electrónicos supoñen un fortalecemento para as relacións da cidadanía coas Administracións Públicas que se traduce nunha mellora dos servizos públicos. Su aplicación suporá un impulso para a Administración Electrónica orientado cara a unha maior eficacia na organización e na asistencia á cidadanía.
As relacións coa cidadanía veranse reforzadas ao garantir a accesibilidade aos servizos de maneira electrónica.
As relacións coa cidadanía veranse reforzadas ao garantir a accesibilidade aos servizos de maneira electrónica.