Existe unha tan estreita relación entre a xestión do dato, a xestión de calidade do dato e o goberno do dato que en moitas ocasións os termos utilízanse de forma indistinta ou directamente confúndense. Con todo, existen importantes matices.
O obxectivo xeral de a xestión de datos é asegurar que os datos satisfán os requisitos de negocio que darán soporte aos procesos da organización, tales como recompilar, almacenar, protexer, analizar e documentar os datos, co obxectivo de implementar os obxectivos da estratexia de goberno do dato. Se trata dun conxunto de tarefas tan amplo que existen diversas categorías de normas para certificar cada un dos diferentes procesos: ISO/IEC 27000 para a seguridade e privacidade da información, ISO/IEC 20000 para a xestión de servizos
TI
de , ISO/IEC 19944 para interoperabilidade, arquitectura ou acordos de nivel de servizo na nube, ou
ISO/IEC
8000-100 para o intercambio de datos e a xestión de datos mestres.
A xestión de calidade de datos, pola súa banda, refírese a as técnicas e procesos utilizados para asegurar que os datos son adecuados para o uso que se pretende facer deles. Para iso requírese un Plan de calidade dos datos que debe ser acorde coa cultura da organización e coa estratexia de negocio e inclúe aspectos como a validación, verificación e limpeza de datos, entro outros. Neste sentido tamén existe un conxunto de normas técnicas para conseguir que os datos teñan calidade] entre as que se inclúen a propia xestión da calidade dos datos de transacción, os datos de produto e os datos mestres empresariais ( ISO 8000 ) e as tarefas de medición da calidade dos datos ( ISO 25024:2015 ).
Pola súa banda, o goberno do dato, de acordo con a definición de Deloitte , está formado por conxunto de normas, políticas e procesos dunha organización que permiten asegurar que os datos da organización sexan correctos, fiables, seguros e útiles. É dicir, é a parte estratéxica e de planificación e control a alto nivel para conseguir crear valor para o negocio a partir dos datos. Neste caso, o goberno dos datos abertos ten as súas propias especificidades debido ao número de partes interesadas que interveñen e a propia natureza colaborativa dos datos abertos.
O Modelo Alarcos
Neste contexto o Modelo Alarcos de Mejora de Datos (MAMD) , actualmente na súa versión 3, ten como obxectivo recoller os procesos necesarios para alcanzar a calidade do tres citadas dimensións: a xestión dos datos, a xestión da calidade dos datos e o goberno dos datos. Este modelo foi desenvolvido por un grupo de expertos coordinado por o grupo de investigación Alarcos de a Universidade de Castela-A Mancha en colaboración coas compañías especializadas DQTeam e AQCLab .
O Modelo
MAMD
está aliñado coas mellores prácticas e estándares existentes tales como Data Management Community (DAMA) , Data management maturity (DMM) ou a propia familia de normas ISO 8000 , cada unha das cales aborda diferentes aspectos relacionados coa calidade dos datos e a xestión dos datos mestres desde diferentes perspectivas. Ademais, o modelo Alarcos está baseado na familia de estándares para definir o modelo de madurez polo que é posible conseguir a certificación de AENOR para o goberno, xestión e calidade de datos ISO 8000-MAMD .
O modelo
MAMD
consiste de 21 procesos, 9 procesos corresponden á xestión dos datos (
DM
), a xestión da calidade de datos (
DQM
) inclúe 4 procesos máis e o goberno do dato (
DG
), que engade outros 8 procesos.
A incorporación progresiva dos 21 procesos permite a definición de 5 niveis de madurez que contribúen a que a organización mellore a súa xestión, calidade e goberno de datos. Comezando co nivel 1 (Realizado) no que o organismo pode demostrar que utiliza boas prácticas no uso dos datos e ten o soporte tecnolóxico necesario, pero non presta atención ao goberno nin á calidade dos datos, ata o nivel 5 (Innovado) no que o organismo é capaz de alcanzar os seus obxectivos e está continuamente mellorando.
O modelo pode certificarse cunha auditoría equivalente á doutras normas de polo
AENOR
que existe a posibilidade de incluílo no ciclo de mellora continua e control interno de cumprimento normativo das organizacións que xa contan con outros certificados.
Fonte orixinal da noticia