accesskey_mod_content
CTT - Centre de Transferència de Tecnologia

Inventarie de Tràmits Administratius

  • Resumixen :
    L'Inventari de Tràmits Administratius de la Universitat de Múrcia és una aplicació Web que permet gestionar el procés complet de publicació d'un tràmit administratiu en l'Inventari de la Universitat en la qual es trobe instal·lada, així com la seua baixa del mateix. Proporciona una interfície que permet la consulta a portals i aplicacions externes, com, per exemple, una Sede Electrónica, dels tràmits que conté. A més, permet l'exportació i sincronització dels tràmits publicats en el Sistema d'Informació Administratiu (SIA) de l'Administració General de l'Estat (AGE).
    Destinataris :
    Qualsevol Administració Pública
    Organismos Responsables :
    UNIVERSITAT DE MÚRCIA
    Modo de Uso :
    Servici en xarxa per a usuari final
    Producte instalable
    Contacte :

    Inmaculada Marín López (inmaml@um.es)
    Cap de Projecte Administració Electrònica – Universitat de Múrcia

    Peticions i consulteseadmin@um.es(Obri en nova finestra)

    Tipus de Solució :
    Aplicació
    Estat de la Solució :
    Producció
    Àrea orgànica :
    Universitats
    Àrea tècnica :
    Servicios horizontales para las AA.PP , Sitios web, sedes electrónicas y atención al ciudadano , Soporte a la tramitación electrónica
    Àrea funcional :
    Govern i Sector Público
    Llicència :
    EUPL (European Public License)
    Nivell Interoperabilitat :
    Legal , Organitzatiu , Técnico
    Llenguatge de Programació :
    JAVA
    Sistema Operatiu :
    Qualsevol

    Descripció

    La Universidad de Murcia ha desarrollado la aplicación “Inventario de Trámites Administrativos” para hacer posible la gestión de todo el proceso de publicación de un trámite en el Inventario de procedimientos y servicios de la Universidad en la que se encuentre instalado, en base a un flujo de gestión que incorpora la herramienta y a la existencia de diversos roles, de acuerdo a la “Metodología de Inventariado de Trámites Administrativos” proposada per la pròpia Universitat de Múrcia.

    A més, esta aplicació permet la publicació automàtica en el “Sistema d'Informació Administratiu (SIA)” de l'Administració General de l'Estat (AGE), que actua com a catàleg d'informació sobre tramitació administrativa de procediments i servicis dirigits al ciutadà. Els tràmits publicats en el SIA es mostren en el Punt d'Accés General (PAG), portal d'entrada del ciutadà a totes les Administracions Públiques.

    La gestió de la publicació d'un tràmit en l'aplicació “Inventarie” comprèn el següent:

    • Publicació d'un tràmit. Solicitud d'inventariat d'un tràmit i posterior incorporació a l'Inventari de procediments i servicis de la Universitat en qüestió.
    • Modificació major o menor d'un tràmit. Modificaciones sobre el canvi del tràmit que poden (modificació major) o no (modificació menor) implicar canvis substancials en la descripció del tràmit.
    • Exportació del tràmit a SIA. Alta de un trámite incorporado al Inventario de procedimientos y servicios de la Universidad en SIA.
    • Sincronització del tràmit en SIA. Trasladar a SIA las modificaciones en la descripción de un trámite que ya se encuentra dado de alta en este Sistema.
    • Baixa d'un tràmit. Donar de baixa un tràmit de l'Inventari de procediments i servicis de la Universitat en qüestió. Si este tràmit també està inclòs en SIA, addicionalment, es realitza la seua baixa, de forma automatitzada, en este Sistema.

    L'aplicació oferix els següents rols d'usuari:

    • Solicitante de Inventario. Usuaris que han de donar de alta tràmits administratius. A més, poden modificar, crear versions i donar de baixa tràmits inventariats.
    • Unitat de gestió de processos. Usuaris que formen part de la unitat transversal encarregada de la presa de decisions de tipus tècnic sobre la caracterització homogènia dels tràmits i l'adequació dels mateixos al marc normatiu vigent.
    • Responsable de Inventario. Usuari amb la potestat per a la incorporació o supressió de tràmits en l'Inventari de procediments i servicis de la Universitat.

    El flux de gestió que l'aplicació oferix per a la publicació d'un tràmit es descriu a continuació:

    • La sol·licitud és iniciada pel Solicitante, completant la informació necessària, i és revisada per un membre de la Unitat de gestió de processos, que completa els atributs tècnics del tràmit i, si és necessari, realitza canvis menors. En cas de requerir canvis majors (és a dir, implica canvis substancials en la descripció del tràmit), són comunicats al Solicitante, qui els duu a terme i tornen a ser revisats per la Unitat de gestió de processos.
    • Una vegada que el Solicitante i la Unitat de gestió de processos validen el tràmit, sol·liciten la seua publicació al Responsable.
    • Si la sol·licitud és concedida, la Unitat de gestió de processos realitza la publicació del tràmit en l'aplicació. En cas contrari, cal prendre les mesures que considere el Responsable.
    • Si el trámite ha sido publicado en “Inventario” y se decide que, además, se dé de alta en SIA, un miembro de la Unitat de gestió de processos marcarà l'exportació a SIA para aquest tràmit.
    • Si el tràmit patix alguna modificació amb posterioritat al pas anterior, un membre de la Unitat de gestió de processos marcarà la sincronització en SIA para aquest tràmit.
    • En cas de desitjar, en algun moment posterior, la baixa del tràmit, el Solicitante marcarà el tràmit per a la seua baixa. Un membre de la Unitat de gestió de processos sol·licitarà formalment la baixa al Responsable. Si la baixa és autoritzada, la Unitat de gestió de processos donarà de baixa definitivament el tràmit de “Inventari” (i enviarà una sol·licitud de baixa a SIA, si estava publicat). Si la baixa no és autoritzada, la Unitat de gestió de processos anul·larà la baixa de “Inventari”.

    Notícies

    19 maig 2022

    Nova versió de l'aplicació Inventarie (v1.1.1) Desplegar acordeon

    Disponible la versió 1.1.1  de l'aplicació Inventarie de Tràmits Administratius, que incorpora les següents  novetats:

    • Resolució de bug relacionat amb l'edició de tràmits per part del rol Solicitante.
    • Pujada de la versió suportada de jdk a la versió 1.8.
    18 octubre 2021

    Nova versió de l'aplicació Inventarie de Tràmits Administratius (v1.1) Desplegar acordeon

    Des del 18/10/2021 es troba disponible la versió 1.1 de l'aplicació Inventarie de Tràmits Administratius, que incorpora noves funcionalitats i importants millores. Les principals novetats d'esta nova versió són:

    • Adequació al Reglament General de Protecció de Dades (RGPD). Facilita la correcta identificació i selecció de les dades de caràcter personal subjectes a tractament en els tràmits. A més, permet la construcció i manteniment del Registre d'Activitats de Tractament per part del Delegat de Protecció de Dades.
    • Incorporació dels tipus d'informació i servicis de la relació proporcionada pel Centre Criptològic Nacional juntament amb la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CNN-CRUE), amb l'objectiu de facilitar valoracions homogènies segons l'Esquema Nacional de Seguretat (ENS) d'una forma guiada.
    • Noves funcionalitats per a la classificació, valoració i conservació dels documents associats als tràmits.
    • Incorporació d'un nou apartat "Comissió de valoració i expurgue", que permet la consulta per part de l'Administrador del Calendari de Conservació, que inclou el tipus i termini conservació de la documentació associada a cada tràmit.
    • Optimització del llistat i buscador de tràmits.
    • Millores a nivell general en diferents atributs de caracterització dels tràmits i actualització de valors d'alguns d'ells segons la guia de continguts del SIA.

     

    06 maig 2019

    El Inventario de Trámites Administrativos se presenta en una videosesión TECNIRIS Desplegar acordeon

    L'aplicació Inventarie de Tràmits Administratius ha sigut presentada en una videosesión organitzada conjuntament per RedIRIS i el grup d'Administració Electrònica de CRUE-TIC.

    El video de la sessió es troba disponible en següent direcció(Obri en nova finestra) .

    Subscripcions

    En esta àrea podrà donar-se de alta per a rebre les notificacions de canvis que es realitzen en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    PAe - Gestió de Subscripcions

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introduïsca l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Introduïsca l'email per a donar-se de baixa de la subscripció.
Responsable