Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Inventari de Tràmits Administratius

  • Data Posada en Producció:

    08/01/2017

    Indicadors:

    Usuaris en la instal·lació de la Universitat de Múrcia: 40

    Tràmits gestionats en la instal·lació de la Universitat de Múrcia a data 18/02/2019: 134

    Descripció Funcional

    L'aplicació “Inventarie de tràmits administratius” permet la gestió integral del flux de publicació de tràmits en l'Inventari de procediments i servicis de la Universitat en la qual es trobe instal·lat, d'acord a la “Metodologia d'Inventariat de Tràmits Administratius” proposada per la Universitat de Múrcia. Addicionalment, oferix la possibilitat d'exportar, de manera automatitzada, els tràmits publicats al Sistema d'Informació Administrativa (SIA) de l'AGE, facilitant la seua publicació en el Punt d'Accés General (PAG).

    Pàgina principal

    L'aplicació oferix, a més, una API REST d'integració per als proveïdors de servicis (SPs). D'esta manera, la Seu Electrònica de cada Universitat (com SP de l'aplicació Inventarie de tràmits administratius) pot construir el catàleg de procediments i servicis que oferix aquesta Universitat als diversos col·lectius que formen part d'ella, per exemple, Estudiants, Personal d'Administració i Servicis (PAS) i Personal Docent i Investigador (PDI), tal com marca la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, que en el seu article 21.4 establix l'obligació de publicar i mantindre actualitzades en el portal web, a efectes informatius, les relacions de procediments de la seua competència i donar la informació referida als extrems bàsics dels mateixos. També en el Reial decret 4/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat en l'àmbit de l'Administració Electrònica.

    La Universitat de Múrcia ha preparat una versió desacoblada de la seua backoffice, la qual cosa facilita la seua implantació a altres Universitats. Esta versió disposa de les següents característiques:

    • Gestió integral de la publicació de tràmits de la Universitat en l'Inventari de procediments i servicis a través d'un flux de gestió incorporat. Suport de diferents rols d'usuaris.
    • Integració amb el Sistema d'Informació Administrativa (SIA).
    • Facilita integració amb unitats administratives del Directori Comú d'Unitats Orgàniques i Oficines (DIR3).
    • Adequació al Reglament General de Protecció de Dades (RGPD).
    • Perfil d'administració, per a la configuració i monitoratge.
    • Generació en format PDF de la fitxa del tràmit per als ciutadans.
    • Permet la valoració dels aspectes de l'Esquema Nacional de Seguretat (ENS) relatius a Confidencialitat, integritat, disponibilitat, autenticitat i traçabilitat.
    • Permet pujar documentació i diagrames dels tràmits que va més enllà de la proposta bàsica del SIA.
    • Permet establir una relació de les ferramentes electròniques utilitzades en cada tràmit.

    Detall d'un tràmit

     

    Principals beneficis

    • Centralització en la gestió de publicació de tràmits administratius.
    • Adaptat a una “Metodologia d'Inventari de Tràmits Administratius” existent, que compta amb una sòlida experiència en l'àmbit de la Universitat de Múrcia.
    • Automatització en l'alta de tràmits en SIA.
    • Adaptació del SIA a un context Universitari, reflectint les peculiaritats del mateix.

    Descripció Tècnica

Punt d'Accés General
Punt d'Accés General
Responsable