Finalitat:
La finalitat principal de la norma SICRES és normalitzar l'intercanvi de seients registrals entre diferents oficines de registre de documents d'entrada i eixida. Per a açò, establix la informació mínima necessària per a realitzar l'intercanvi d'un seient registral, així com l'estructura d'aquesta informació i els requisits tecnològics mínims que han de complir-se durant l'intercanvi.
La norma SICRES en la seua versió 3.0 es va aprovar mitjançant la Resolució de 19 de juliol de 2011, de la Secretaria d'Estat per a la Funció Pública, per a respondre a l'arreplegat en l'article 24.4 de la Llei 11/2007, de 22 de juny, sobre garantia d'interconnexió de totes oficines de registre i possibilitar l'accés per mitjans electrònics als seients registrals i a les còpies electròniques dels documents presentats.
Posteriormente, con la entrada en vigor de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, y las previsiones recogidas en su artículo 16.4, que establece que los registros electrónicos de todas y cada una de las Administraciones, deberán ser plenamente interoperables, de modo que se garantice su compatibilidad informática e interconexión, así como la transmisión telemática de los asientos registrales y de los documentos que se presenten en cualquiera de los registros, ha sido necesaria la actualización de esta Norma Técnica de Interoperabilidad, publicándose su nueva versión SICRES 4.0.
Objectiu:
L'objectiu principal de la norma és donar compliment a l'article 16.4 de la Llei 39/2015. D'esta manera, es pot garantir la interconnexió de totes les oficines de registre i es possibilita l'accés per mitjans electrònics als seients registrals i a les còpies electròniques dels documents presentats.
Descripció:
Tal com s'arreplega en el text introductori de la Resolució de 22 de juliol de 2021, de la Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial, per la qual s'aprova la Norma Tècnica d'Interoperabilitat de Model de Dades per a l'intercanvi de seients entre les entitats registrals, des de la publicació en el BOE d'esta Resolució es disposa d'un any per a l'adaptació de l'anterior versió de la norma, SICRES 3.0, a la nova. Durant eixe període, les dos versions estaran vigents.
Las novedades principales de la nueva versión respecto a la anterior son:
- Adequació del segment d'annexos a la NTI de Document Electrònic.
- Integración del Sistema de Referencia de documentos para la remisión de la documentación adjunta, de forma que se libera la carga sobre la Plataforma de Intercambio SIR.
- Adaptació del model per a permetre la tramitació automatitzada dels seients registrals i la seua documentació annexa.
- Actualització de diversos camps per a donar resposta a les necessitats expressades pels actors implicats en els intercanvis de seients registrals.
Requisits:
L'ús de la norma SICRES es definix dins del marc de l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat
Resultats:
Una norma que establisca de forma única, global i completa, el Model de Dades per a l'intercanvi de seients i entre les Entitats Registrals amb independència del Sistema de Registre origen o destinació, i de la tecnologia d'intercanvi.
Avantatges:
L'adaptació dels aplicatius de registre i plataformes d'intercanvi a la norma SICRES garantix la interoperabilitat amb altres oficines de registre que també complisquen la norma, amb independència dels sistemes d'informació que s'utilitzen en origen i destinació.
L'emplene de la norma SICRES possibilita la integració de l'oficina de registre amb la plataforma d'intercanvi desenvolupada pel Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, en el marc del projecte “ Sistema d'Interconnexió de Registres "