- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seua Història Clínica en l'app “La meua Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seues notificacions en la Direcció Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seues notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8
Situació de partida i origen de la iniciativa
La Llei 56/2007 de Mesures d'Impuls de la Societat de la Informació establix l'obligatorietat de l'ús de la factura electrònica en la contractació amb el sector públic estatal.
Fins a la realització del projecte, la JCCM venia rebent les factures de forma física (correu postal o entrega en mà) sense punt únic d'entrada per al registre de les mateixes.
A més, les factures eren incorporades al sistema de gestió de forma manual, i emmagatzemades físicament en paper. No existia un procediment automàtic de recepció, registre ni de tractament.
Objectius
- Optimitzar el procés de recepció de documents-factura dels proveïdors de la Junta de Comunitats de Castella-la Manxa (JCCM), millorant la seua relació comercial i la gestió interna dels documents en els sistemes, i possibilitant l'enviament de factures en format electrònic d'acord amb la legislació vigent.
- Reduir els elevats costos de la gestió manual de la facturació, en benefici dels proveïdors i de la pròpia JCCM.
- Conéixer amb exactitud, rapidesa i precisió les entrades i els registres de les factures en els sistemes de la JCCM.
Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació
- S'ha presentat com a aspecte clau rebre fort i decidit respatler de la JCCM en l'adopció d'instruments normatius necessaris com l'Orde de 01/09/2010, de la Vice-presidència i Conselleria d'Economia i Hisenda, i la Resolució de 22/11/2010, de la Intervenció General.
- Serà element clau així mateix en la pròxima implantació de la contractació electrònica en l'Administració regional.
- La resistència al canvi desapareix en percebre els usuaris interns les millores que el sistema proporciona de forma pràcticament immediata, i que els procediments habituals no es veuen alterats i la col·laboració de les àrees és plena.