accesskey_mod_content
CTT - Centre de Transferència de Tecnologia

Servici de facturació electrònica de la Junta de Comunitats de Castella-la Manxa

  • Indicadors:
    • Nombre de proveïdors que participen en el sistema: 22.
    • Total de factures electròniques tramitades: 600.

    Descripció Funcional

    El projecte consistix en la realització d'una anàlisi i definició de la comunitat de proveïdors de la JCCM i en la implantació d'una solució d'intercanvi electrònic que permet la generació de factures per part de proveïdors i la gestió de les mateixes que tinguen com a destinació la JCCM, mitjançant la seua integració en el Sistema Economicofinancer TASCA, amb els següents avantatges:

    • Qualsevol empresa pot realitzar les seues transaccions comercials des dels seus sistemes de gestió i/o la mateixa plataforma, sense inversions elevades i amb independència dels seus recursos tècnics.
    • Estalvi de costos gràcies a la minimització d'incidències en l'enviament i recepció de les factures, conciliació automàtica de factures, eliminació de l'enviament postal i costos associats, etc.
    • Interoperabilitat de les factures emeses enfront de qualsevol òrgan de la JCCM.
    • Benefici mediambiental en deixar d'emetre en paper les factures.

    Des del punt de vista operatiu, el servici de facturació electrònica consistix en este procés:

    • Un proveïdor envia la factura a la JCCM a través de la plataforma des d'un accés web o des del seu sistema (si la seua integració és viable), i es transforma a un format de digital normalitzat.
    • La factura es firma amb el certificat electrònic corresponent i es guarda en el repositori durant el temps que establisca l'ordenament jurídic vigent.
    • A partir d'eixe moment, es pot consultar a través de la web l'emissor i receptor de la factura, així com el seu estat de situació, amb possibilitat de descarregar-la, imprimir-la i comunicació als proveïdors via SMS en el moment d'abonament de la mateixa.
    • Finalment, s'envia la informació de la factura a la JCCM perquè s'integre en el seu Sistema d'Informació Economicofinancer , a l'efecte de la seua adequada tramitació interna automàtica.

    Descripció Tècnica

    Des del punt de vista tecnològic, el servici es compon de les següents capes:

    • Capa de tractament de la informació: la JCCM i els proveïdors poden enviar i rebre factures i els seus estats a través de la comunicació que desitgen: a través d'una web, correu electrònic, etc.
    • Capa d'integració de documents: realitza la conversió a un format normalitzat, permetent la integració dels sistemes dels interlocutors.
    • Component de firma digital: garantix l'autenticitat de l'origen, integritat del contingut i el no repudi dels documents dels proveïdors.
    • Capa de gestió web: garantix l'accés complet a les factures electròniques firmades digitalment (generació, consulta, visualització i impressió, auditoria de firma, descàrrega de l'original firmat), i oferix un servici 24x7, segur i accessible amb el nivell AA del W3C.
       

Enllaços d'interésSoluciones Relacionades