Situació de partida i origen de la iniciativa
Existix diversa normativa en referència a l'ús dels mitjans electrònics en la Generalitat, concretament el Decret 56/2009 en l'àmbit més general de caràcter corporatiu i multitud de caràcter sectorial, i en l'àmbit de les administracions locals multitud d'ordenances municipals. La llei 29/2010 part de la voluntat de consolidar i desenvolupar el model català d'administració electrònica, coherent a la trajectòria històrica de les administracions públiques catalanes en la matèria basat en el concepte d'avançar juntes amb el principi d'economies d'escala cap a una administració pública en la xarxa en xarxa.
Objectius
- Establir els trets bàsics de l'ús dels mitjans electrònics en les relacions entre el sector públic i amb els ciutadans, les empreses i les entitats.
- Fomentar l'ús dels mitjans electrònics en les relacions entre les entitats del sector públic i els ciutadans a Catalunya.
- Definir els instruments per a desenvolupar i fomentar la relació entre les entitats i organismes que conformen el sector públic de Catalunya a través de mitjans electrònics.
- Promoure el model català d'administració electrònica entre les entitats del sector públic de Catalunya.
Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació.
L'aprovació de la norma ha d'anar acompanyada d'actuacions complementàries per al seu desenvolupament. Açò que implica que cal preveure l'adopció de:
- Mesures normatives: en ser una norma amb rang de llei, serà necessari un desenvolupament reglamentari per cada administració competent,
- Mesures organitzatives: entre uns altres, s'ha de procedir a la creació de les seus electròniques de les AAPP, a l'adopció de plans de redissenye i simplificació de procediments administratius, el desenvolupament d'un marc d'interoperabilitat del sector públic, la creació del Catàleg de Dades i Documentos Interoperables, la promoció de la creació d'una xarxa de comunicacions de les AAPP, etc.).