Aquest lloc web ha estat traduït per un programari de traducció automàtica sense revisió posterior per traductors. Més informació en: enllaç ocultar
accesskey_mod_content
-

Llei 29/2010 d'ús dels mitjans electrònics en el sector públic de Catalunya

  • Nomene Abreujat:
    LUMESPC
    Resumixen:
    Establir els trets bàsics de l'ús dels mitjans electrònics en les relacions entre el sector públic i amb els ciutadans, les empreses i les entitats.
    Destinataris:
    CCAA , Ciutadà , Empresa
    Organismes Responsables:
    Contacte:

    Rosa Dt. Gallego Español
    Àrea de Suport al Desenvolupament de l'Administració Electrònica. Oficina de Processos i Administració Electrònica (OPAE) 
    93567692
    rmgallego@gencat.cat
     

    Tipus de Solució:
    Regulació
    Estat de la Solució:
    Producció
    Àrea orgànica:
    Autonòmic
    Àrea tècnica:
    Normalització i regulació
    Àrea funcional:
    Govern i Sector Públic
    Llicència:
    No aplica
    Nivell Interoperabilitat:
    Legal

    Descripció

    Situació de partida i origen de la iniciativa

    Existix diversa normativa en referència a l'ús dels mitjans electrònics en la Generalitat, concretament el Decret 56/2009 en l'àmbit més general de caràcter corporatiu i multitud de caràcter sectorial, i en l'àmbit de les administracions locals multitud d'ordenances municipals. La llei 29/2010 part de la voluntat de consolidar i desenvolupar el model català d'administració electrònica, coherent a la trajectòria històrica de les administracions públiques catalanes en la matèria basat en el concepte d'avançar juntes amb el principi d'economies d'escala cap a una administració pública en la xarxa en xarxa.

     Objectius

    • Establir els trets bàsics de l'ús dels mitjans electrònics en les relacions entre el sector públic i amb els ciutadans, les empreses i les entitats.
    • Fomentar l'ús dels mitjans electrònics en les relacions entre les entitats del sector públic i els ciutadans a Catalunya.
    • Definir els instruments per a desenvolupar i fomentar la relació entre les entitats i organismes que conformen el sector públic de Catalunya a través de mitjans electrònics.
    • Promoure el model català d'administració electrònica entre les entitats del sector públic de Catalunya.


    Principals dificultats i aspectes clau per a la implantació.
     

    L'aprovació de la norma ha d'anar acompanyada d'actuacions complementàries per al seu desenvolupament. Açò que implica que cal preveure l'adopció de:

    • Mesures normatives: en ser una norma amb rang de llei, serà necessari un desenvolupament reglamentari per cada administració competent,
    • Mesures organitzatives: entre uns altres, s'ha de procedir a la creació de les seus electròniques de les AAPP, a l'adopció de plans de redissenye i simplificació de procediments administratius, el desenvolupament d'un marc d'interoperabilitat del sector públic, la creació del Catàleg de Dades i Documents Interoperables, la promoció de la creació d'una xarxa de comunicacions de les AAPP, etc.).

     

    Subscripcions

    En esta àrea podrà donar-se de alta per a rebre les notificacions de canvis que es realitzen en notícies, documents o fòrums relacionats amb la solució o l'actiu semàntic.

    Els camps amb asterisc * són obligatoris. S'ha de marcar almenys una de les copiones de subscripció (Notícies, Documents o Fòrums) i indicar el correu en el camp de text indicat per a l'alta o la baixa de subscripció.

    Introduïsca l'email amb el qual desitja rebre les notificacions de la solució o de l'actiu semàntic.

    *

    Pot consultar la política de protecció de dades del PAe i CTT en el seu avís legal

    Introduïsca l'email per a donar-se de baixa de la subscripció.
Punt d'Accés General
Punt d'Accés General
Responsable

Enllaços d'interésSoluciones Relacionades