O Observatorio de Accesibilidade Web desenvolveu unha nova versión da súa ferramenta do Rastreador compatible con todos os requisitos do seguimento simplificado da Decisión de Execución (UE) 2018/1524 . Esta versión baséase no borrador da nova metodoloxía no que se veu traballando en colaboración cos diferentes actores implicados (administracións públicas, asociacións de discapacitados, sector empresarial, expertos en accesibilidade, etc.)
Esta nova versión (en concreto a 5.0.4) liberouse con licenza EUPL v 1.2 e atópase dispoñible por 2 medios:
- Como paquete distribuible na área de descargas da solución no CTT.
- Como proxecto de desenvolvemento colaborativo en GITHUB http://github.com/ctt-gob-é/oaw
Esta liberación realízase para a súa compartición con outros estados ou institucións que teñan interese en realizar actividades de monitorización con respecto ao cumprimento dos requisitos de accesibilidade nos seus sitios web. É de especial interese para todos os países europeos que tamén teñen que cumprir cos requisitos da Directiva Europea, concretamente para os "Organismos de seguimento e presentación de Informes" que existirán en todos os Estados Membros.
As administracións públicas españolas non necesitan realizar esta instalación xa que teñen ao seu dispor de forma gratuíta o servizo de diagnóstico en liña da Comunidade Accesibilidade (pestana Servizo).
Entre as melloras incluídas nesta nova versión do rastreador, cabe destacar:
- Aplicación do estándar UNE-EN 301549:2019 (WCAG 2.1).
- Incluíuse unha tradución ao inglés da ferramenta xerado a través de ferramentas de tradución automática
- Creáronse novas funcionalidades para a xestión das sementes asociadas a un observatorio mellorando a súa caracterización para controlar a súa posterior execución e agregación de resultados.
- Xestión de complexidades para analizar diferente número de páxinas dun sitio web en función da súa complexidade.
- Xestión de recurrencia (fixa, par, impar) para controlar as sementes que se analizan en cada período de monitorización.
- Xestión de etiquetas por tipo de servizo (educación, sanidade, etc.), localización xeográfica, nivel institucional, etc. totalmente parametrizables para a súa futura expansión.
- Mellora da importación e exportación de sementes, podéndose filtrar as sementes a importar/exportar e establecendo maiores controis no proceso.
- Nova funcionalidade para incluír sementes en bloque desde un ficheiro a un observatorio xa creado.
- Novo campo de "observacións" para as sementes.
- Novas características para o proceso de xeración de informes agregados dinámicos a través de persoais e a caracterización da semente.
Todas estas novas funcionalidades foron desenvolvidas permitindo a compatibilidade cara atrás para as institucións que xa teñan instalada a versión previa da ferramenta.