accesskey_mod_content

Política de xestión de documentos electrónicos

Unha Política de xestión de documentos electrónicos contén orientacións ou directrices que define unha organización para a creación e xestión de documentos auténticos, fiables e dispoñibles ao longo do tempo, de acordo coas funcións e actividades que lle son propias. A política apróbase ao máis alto nivel dentro da organización, e asigna responsabilidades en canto á coordinación, aplicación, supervisión e xestión do programa de tratamento dos documentos a través do seu ciclo de vida.

Norma Técnica de Interoperabilidade de Política de xestión de documentos electrónicos(Abre en nova xanela) , ten por obxecto establecer as directrices para a definición de políticas de xestión de documentos electrónicos.

Guía de aplicación da Norma Técnica de Interoperabilidade de Política de xestión de documentos electrónicos(Abre en nova xanela)  sirve como ferramenta de apoio para a aplicación e implementación do disposto no NTI; o seu contido inclúe tanto citas explícitas ao texto do NTI como explicacións e contidos complementarios a aquela.

Modelo de política de xestión de documentos electrónicos(Abre en nova xanela)  ten como obxectivo servir como referencia xenérica para a elaboración dunha Política de Xestión de documentos electrónicos conforme ao Esquema Nacional de Interoperabilidade, seguindo o disposto na Norma Técnica de Interoperabilidade e no seu correspondente Guía de Aplicación.

Modelo A de política de xestión de documentos electrónicos para entidades locais(Abre en nova xanela) (PGD-o) é o resultado do traballo desenvolvido polas organizacións valencianas do Colexio de Secretarios, Interventores e Tesoureiros da Administración Local (COSITAL), Asociación de técnicos de Informática da Administración Local (ATIAL) e grupo de arquiveiros e técnicos especializados en xestión documental.

O Modelo B de política de xestión de documentos electrónicos para entidades locais (Abre en nova xanela) (PGD-o) elaborado polo Subgrupo de traballo de Política de Xestión de Documentos Electrónicos Tipo para Entidades locais, creado no Grupo de traballo de Documento, Expediente e Arquivo Electrónico, da Comisión Sectorial de Administración Electrónica.

Conteñen ambos os modelos orientativos de política de xestión documental local, A e B, cadro de clasificación funcional e índice de series documentais que permitirán a xestión dos documentos electrónicos dos concellos, no marco do Esquema Nacional de Interoperabilidade, (ENI). Interesa ás entidades locais, especialmente daquelas máis pequenas e con máis dificultades para elaborar unha política de xestión de documentos electrónicos.

A continuación recóllense algúns exemplos de políticas de xestión de documentos electrónicos que se elaboraron e publicado desde diferentes ámbitos das Administracións Públicas.

    Administración Xeral do Estado

    Ministerio de Educación, Cultura e Deporte

    Política de Xestión de Documentos Electrónicos de o Ministerio de Educación, Cultura e Deporte.

    Ministerio de Facenda e Administracións Públicas

    Política de Xestión de Documentos Electrónicos de o Ministerio de Facenda e Administracións Públicas

    Ministerio de Facenda e Administracións Públicas

    Política de Xestión de Documentos Electrónicos de o Ministerio de Facenda e Administracións Públicas - Relatorios complementarios ao documento

    Comunidades Autónomas

    Comunidade Valenciana

    ORDE 1/2018, de 27 de decembro, conxunta, da Conselleria de Facenda e Modelo Económico e da Conselleria de Educación, Investigación, Cultura e Deporte, pola que se aproba a política de xestión de documentos electrónicos da Generalitat.

    NOTA: Con este asunto tamén ten relación o DECRETO 50/2018, de 27 de abril(Abre en nova xanela) , do Consell, polo que se regula a xestión documental, a organización e o funcionamento dos arquivos da Generalitat.

    Castela A Mancha

    Decreto 89/2017, de 12 de decembro, polo que se aproba a política de xestión de documentos das entidades que integran o sector público da Administración da Xunta de Comunidades de Castela-A Mancha.

    Andalucía

    Acordo de 1 de agosto de 2017, do Consello de Goberno, polo que se aproba a política de xestión de documentos electrónicos da Xunta de Andalucía.

    Rexión de Murcia

    Orde de 12 de xullo de 2017 das Consellerías de Facenda e Administracións Públicas e de Turismo, Cultura e Medio Ambiente, pola que se aproba a política de xestión e arquivo de documentos electrónicos da Administración Pública da Comunidade Autónoma da Rexión de Murcia.

    Baleares

    ACORDO do Consello de Goberno de día 9 de decembro de 2016 polo que se aproba a Política de Xestión Documental do Goberno das Illes Balears

    País Vasco

    ORDE de 27 de setembro de 2016, do Conselleiro de Administración Pública e Xustiza e do Conselleiro de Facenda e Finanzas, pola que se aproba a política de xestión de documentos electrónicos do sector público da Comunidade Autónoma de Euskadi.

    Aragón

    DECRETO 38/2016, de 5 de abril, do Goberno de Aragón, polo que se aproba a Política de xestión e arquivo de documentos electrónicos da Administración da Comunidade Autónoma de Aragón e dos seus Organismos Públicos.

    Principado de Asturias

    Resolución de 22 de marzo de 2016, da Consellería de Presidencia e Participación Cidadá, pola que se aproba a Política de Xestión de Documentos do Principado de Asturias. (BOPA 31 marzo 2016)
     

    Canarias

    ORDE de 23 de febreiro de 2015, pola que se aproba a Política de xestión de documentos electrónicos e arquivo electrónico da Administración Pública da Comunidade Autónoma de Canarias (BOC de 27 de febreiro de 2015)

    Cataluña

    ORDE CLT/172/2014, de 14 de maio, pola que se aproba o protocolo de xestión de documentos electrónicos e arquivo da Xeneralidade de Cataluña

    Entidades locais

    Deputación de Barcelona

    ANUNCI d'aprovació da Política de Gestió Documental da Diputació de Barcelona

    Deputación de Valladolid

    Resolución da Presidencia 3994/2015, pola que se aproba a Política de xestión de documentos da Deputación Provincial de Valladolid

    Universidades

    Outras institucións

    Xunta Xeral do Principado de Asturias

    Normas de política de xestión de documentos electrónicos da Xunta Xeral do Principado de Asturias 

    Exemplos de Cadros de Clasificación de Entidades locais

    Model de quadre de classificació d'ajuntaments i consells comarcals. Generalitat de Catalunya

    Cadro de Clasificación de Fondos de Arquivos Municipais. Grupo de Arquiveiros Municipais de Madrid

    Proposta de Cadro de Clasificación de Fondos de Concellos. Mesa de Traballo sobre Organización de Arquivos Municipais

    Punto de Acceso Xeral
    Punto de Acceso Xeral