Nova versión da especificación técnica do Identificador Europeo de Lexislación (ELI) en España para incluír a súa aplicación á normativa local

• Escoitar
  • Copiar

20 maio 2022

A Comisión Sectorial de Administración Electrónica (CSAE) aprobou a nova versión da Especificación Técnica sobre o Identificador Europeo de Lexislación (ELI) que posibilita a súa aplicación á normativa local, ademais da a normativa estatal e autonómica que foron contempladas pola primeira versión da especificación, en 2018. Na súa elaboración contouse co apoio de expertos das entidades locais e da FEMP.

O Identificador Europeo de Lexislación ( European Legislation Identifier - ELI) é un estándar para identificar e describir a lexislación publicada nos diarios e as bases de datos oficiais, co obxectivo de facilitar o acceso ao dereito así como a interoperabilidade e a reutilización da información xurídica no ámbito da UE. Trátase dun estándar flexible que cada Estado membro ha de adaptar ás peculiaridades do seu sistema xurídico.

O estándar inclúe especificacións técnicas sobre identificadores web (URI) da información xurídica (alicerce 1), metadatos que describen dita información (alicerce 2) e acordos para intercambiar lexislación en formatos de lectura mecánica (alicerce 3).

A Comisión Sectorial de Administración Electrónica ( CSAE ) permitiu coordinar o enfoque do seu a aplicación do ELI á normativa española en todos os seus ámbitos -estatal, autonómico e local- mediante un Grupo de Traballo específico a adaptalo ás peculiaridades do sistema xurídico español. O proxecto dividiuse en dúas fases, a primeira aprobada en 2018 na que se recollían as directrices comúns para a súa aplicación á normativa estatal e autonómica, e a segunda para a súa aplicación á normativa local.

Para a redacción da nova versión contouse co apoio de expertos das entidades locais e, como parte integrante do CSAE, da Federación Española de Municipios e Provincias ( FEMP ). A nova versión incorpora as adaptacións técnicas necesarias para aplicar o modelo de e URI metadatos xa definidos para as normas estatais e autonómicas, o que facilitará a interoperabilidade da información legal xestionada por todas as Administracións. Esta nova versión da Especificación non afecta as implementacións autonómicas e estatais xa realizadas ou en curso e a súa aplicación polas entidades locais e boletíns provinciais ( BOP ) é facultativa.

No portal de información do Proxecto ELI(Abre en nova xanela) pódese atopar información detallada do proxecto ELI, xunto coas últimas novidades.

A nova especificación tamén está dispoñible no Centro de Transferencia Tecnolóxica (CTT) como activo semántico do Centro de Interoperabilidade Semántica (CISE).

• Centro de Transferencia de Tecnoloxía