O aumento da dixitalización crea tanto un desafío como unha oportunidade para a participación das persoas con discapacidade. Os servizos dixitais poden eliminar as barreiras que se atopan no mundo físico. Ao mesmo tempo, os servizos en liña e os sitios web que non son accesibles poden crear novos tipos de barreiras.
En moitos casos, pode ser difícil para un usuario dun sitio web comprender a información en liña e completar tarefas utilizando interfaces complicadas. Aínda que calquera usuario pode enfrontar estes problemas, algúns grupos, como as persoas con discapacidades cognitivas e os adultos maiores, son particularmente vulnerables.
Este estudo estudo ofrece un panorama completo da investigación en Europa sobre as barreiras á accesibilidade cognitiva e os factores que teñen un impacto na autonomía e participación das persoas con discapacidade cognitiva na contorna dixital. O estudo céntrase nunha revisión da literatura que se complementou cunha ampla consulta ás partes interesadas.
O estudo fai propostas prácticas para mellorar o acceso independente e inclusivo en seis áreas: requisitos de accesibilidade web, deseño web, sensibilización, educación, tecnoloxía e personalización. Conclúe que as medidas para mellorar a accesibilidade cognitiva benefician a todos, independentemente da súa capacidade. Ademais, destaca que, para sacar o máximo proveito da dixitalización como sociedade, é necesario garantir que o TIC que os cidadáns utilizan a diario sexan fáciles de entender e manexar.