"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".
As ferramentas dixitais que apoian a modernización das administracións públicas poden favorecer uns procesos administrativos eficientes e centrados no usuario, mellorar a calidade dos servizos, e aumentar a eficiencia do sector público. O Servizo de Información Comunitario sobre Investigación e Desarrollo (CORDIS), da Comisión Europea, presenta nun Results Pack actualizado quince proxectos financiados con fondos europeos (dez deles xa aparecían na a edición anterior e cinco son novos), que foron pioneiros na creación de solucións e procesos dixitais innovadores para pór en marcha os servizos públicos europeos no mundo dixital.
O Plan de Acción sobre Administración Electrónica da UE 2016-2020 e a Declaración Ministerial de Tallin 2017 sobre a administración electrónica ofrecen unha visión do desenvolvemento duns servizos públicos modernos: dixitais, transfronteirizos e interoperables; inclusivos e accesibles; abertos e transparentes; fiables e seguros; e que requiren que os usuarios proporcionen información unha soa vez. Con todo, os desafíos actuais para alcanzar esta visión inclúen o cambio de enfoque necesario cando se trata de substituír os procesos en papel por interaccións en liña, unha mellor comprensión das vantaxes e desvantaxes das distintas estratexias de dixitalización, así como os beneficios da participación dos cidadáns no deseño e a prestación de servizos públicos colaborativos.
Respecto dos usuarios, en consonancia coa Declaración de Tallin, os cidadáns e as empresas esperan cada vez máis unha prestación mellor e máis personalizada dos servizos públicos, unha redución da carga, transparencia e participación cidadá na creación dos servizos públicos. É necesario que os datos se compartan e reutilicen entre as administracións públicas respectando plenamente as normas de protección de datos persoais. Este concepto coñécese como o principio de «só unha vez» e é un dos principios fundamentais do Plan de Acción sobre Administración Electrónica da UE.
A Estratexia para o Mercado Único Dixital da UE incorpora o Plan de Acción sobre Administración Electrónica, xa que o funcionamento do mercado único depende da eliminación dos obstáculos dixitais.
Transformación dunha visión e un «plan de acción» en medidas
Algúns dos obxectivos dos proxectos financiados con fondos europeos son a prestación de solucións innovadoras de administración electrónica e a aplicación dos principios considerados no Plan de Acción sobre Administración Electrónica e a Declaración de Tallin.
A urbanización intelixente e os sensores implicados, os dispositivos móbiles, a conectividade e os servizos na nube impulsan unha gobernación innovadora que permite que as persoas accedan aos servizos cando e como os necesitan. Ao aproveitar ao máximo as ferramentas dixitais, os cidadáns poden converterse nun verdadeiro socio e, en cooperación coas administracións públicas, cocrear os servizos que lles conveñan.
Neste contexto, as administracións públicas europeas son uns escaparates interesantes para a experimentación coas novas tecnoloxías, tendo en conta a privacidade, a seguridade e as preocupacións éticas.
Herramientas novas, métodos novos
Todos os proxectos que se presentan neste
Results Pack
actualizado traballan para achegar a administración electrónica ao cidadán. O Pack inclúe o dez artigos orixinais publicados en 2019 e cinco artigos de proxectos totalmente novos para 2020. Ademais, tres artigos do dez orixinais tamén se revisaron para incluír novidades interesantes desde a publicación orixinal.
O proxecto smarticipate aborda o reto de implicar aos cidadáns na toma de decisións, mentres que WeGovNow e ENLARGE fomentan a produción e prestación conxuntas de servizos públicos a escala local.
CITADEL céntrase nas necesidades das administracións públicas para coñecer por que os cidadáns non utilizan os servizos públicos dixitais dispoñibles. Namentres, TOOP, proba solucións para axudar ás administracións a aplicar o principio de «só unha vez» mediante o desenvolvemento dunha arquitectura técnica federada para conectar os rexistros nacionais a escala da UE, mentres que o obxectivo de SCOOP4C SCOOP4C é simplificar os procedementos administrativos para os cidadáns.
Por último, RECAP axuda tanto ás administracións como aos agricultores a adherirse ás esixencias técnicas da política agrícola común e OpenGovIntelligence pon a proba o uso dos datos estatísticos abertos enlazados e a participación activa da sociedade e as empresas no intercambio de datos.
Fonte orixinal da noticia
- Servizos electrónicos
- Desenvolvemento de Sistemas, Aplicacións e Soluciones Informáticas