A Comisión presentou a súa proposta sobre a Lei de Servizos Dixitais o 15 de decembro de 2020, xunto coa proposta de Lei de Mercados Dixitais, sobre a cal o Parlamento Europeo e o Consello chegaron a un acordo político o 22 de marzo de 2022,
Agora, la Comisión acolle con satisfacción o rápido acordo político alcanzado o pasado 23 de abril entre o Parlamento Europeo e os Estados membros da UE sobre a proposta de Lei de servizos dixitais (DSA), proposta pola Comisión en decembro de 2020. A DSA establece un novo estándar sen precedentes para a responsabilidade dos usuarios en liña. plataformas con respecto a contido ilegal e daniño. Brindará unha mellor protección aos usuarios de Internet e os seus dereitos fundamentais, ademais de definir un conxunto único de regras no mercado interior, o que axudará ás plataformas máis pequenas a expandirse.
O novo marco da DSA baséase en valores europeos, incluído o respecto dos dereitos humanos, a liberdade, a democracia, a igualdade e o estado de dereito. Reequilibrará os dereitos e responsabilidades dos usuarios, os intermediarios en liña, incluídas as plataformas en liña e as plataformas en liña moi grandes, e as autoridades públicas.
A DSA contén obrigas de dilixencia debida en toda a UE que se aplicarán a todos os servizos dixitais que conectan aos consumidores con bens, servizos ou contido, incluídos novos procedementos para unha eliminación máis rápida de contido ilegal, así como unha protección integral dos dereitos fundamentais dos usuarios en liña.
En o ámbito da DSA hai varios servizos de intermediación en liña. Sus obrigas en virtud de la DSA dependen de su función, tamaño e impacto en el ecosistema en línea. Estos servicios de intermediación en línea incluyen:
- Servizos de intermediación que ofrecen infraestrutura de rede: provedores de acceso a Internet, rexistradores de nomes de dominio;
- Servizos de hospedaxe tales como computación na nube e servizos de hospedaxe web;
- Motores de procura en liña moi grandes con máis do 10% dos 450 millóns de consumidores na UE e, por tanto, máis responsabilidade para frear o contido ilegal en liña;
- Plataformas en liña que reúnen a vendedores e consumidores, como mercados en liña, tendas de aplicacións, plataformas de economía colaborativa e plataformas de redes sociais;
- Plataformas en liña moi grandes, cun alcance de máis do 10 % dos 450 millóns de consumidores na UE, que poderían presentar riscos particulares na difusión de contido ilegal e danos sociais.
Concretamente, o DSA contén:
- Medidas para contrarrestar bens, servizos ou contidos ilegais en liña, tales como:
- un mecanismo para que os usuarios marquen facilmente este contido e para que as plataformas cooperen cos chamados "marcadores de confianza";
- novas obrigas sobre a rastrexabilidade dos usuarios comerciais nos mercados en liña;
- Novas medidas para empoderar aos usuarios e a sociedade civil, incluíndo:
- a posibilidade de impugnar as decisións de moderación de contido das plataformas e buscar reparación, xa sexa a través dun mecanismo de disputa extraxudicial ou reparación xudicial;
- provisión de acceso a investigadores examinados aos datos crave das plataformas máis grandes e provisión de acceso á ONG no que respecta ao acceso a datos públicos, para proporcionar máis información sobre como evolucionan os riscos en liña;
- medidas de transparencia para plataformas en liña sobre unha variedade de temas, incluídos os algoritmos utilizados para recomendar contido ou produtos aos usuarios;
- Medidas para avaliar e mitigar os riscos, tales como:
- obrigas para plataformas moi grandes e motores de procura en liña moi grandes de tomar medidas baseadas en riscos para evitar o uso indebido dos seus sistemas e someterse a auditorías independentes dos seus sistemas de xestión de riscos;
- Mecanismos para adaptarse rápida e eficientemente en reacción a crise que afecten a seguridade pública ou a saúde pública;
- Novas garantías para a protección de menores e límites no uso de datos persoais sensibles para publicidade dirixida.
- Supervisión e execución melloradas por parte da Comisión cando se trata de plataformas en liña moi grandes. O marco de supervisión e cumprimento tamén confirma o papel importante dos Coordinadores de Servizos Dixitais independentes e a Xunta de Servizos Dixitais.