accesskey_mod_content

DE4A como exemplo de investigación e desenvolvemento nas Administracións Públicas

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

21 outubro 2021

Á procura das tecnoloxías máis punteiras e os procesos máis eficientes e seguros para poder ser aplicados na próxima gran aposta dixital da Unión Europea: servizos públicos dixitais para cidadáns e empresas europeas, nacionais ou non nacionais.

DE4A ( Digital Europe for All , Europa Dixital para Todos) é un proxecto de investigación con pilotos reais a gran escala impulsados por oito Estados Membro. O obxectivo do proxecto é mellorar os servizos públicos dixitais para dar cobertura a cidadáns e empresas europeos tanto nacionais como non nacionais, en liña coas previsións da Pasarela Dixital Única da UE, o Plan de Acción sobre Administración Electrónica da UE 2016-2020, a Declaración de Tallin e a Estratexia de aplicación do Marco Europeo de Interoperabilidade. O seu obxectivo xeral é reforzar a confianza nas institucións públicas e desencadear múltiples impactos positivos medibles en termos de aumento da eficiencia e redución da carga administrativa e os custos actuais para o cidadán, baseándose nun conxunto de ferramentas de interoperabilidade legal, organizativa, semántica-sintáctica e técnica, na aplicación dos principios fundamentais de "só unha vez", "só relevante" e "dixital por defecto" de forma segura, confiable e preservando a privacidade.

En estreita relación coa Pasarela Dixital Única da UE, DE4A explora, desde a perspectiva dun proxecto de investigación e desenvolvemento, diferentes enfoques e tecnoloxías que permitan ás Administracións Públicas dos Estados Membro intercambiar de forma electrónica e automatizada información que é utilizada como evidencia na provisión dos servizos públicos de acordo aos seus requisitos, facilitando así os trámites administrativos aos interesados. Concretamente, DE4A pon en marcha tres pilotos centrados en tres áreas distintas de aplicación: mudarse, facer negocios e estudar no estranxeiro.

Mudarse ao estranxeiro

Con este piloto preténdese facilitar o desprazamento dos cidadáns da UE entre Estados Membro, mediante a creación dun proceso en liña para o intercambio da información necesaria para realizar o cambio de residencia e outros procedementos transfronteirizos que dependen dos certificados de rexistro civil.

As vantaxes serán a redución dos desprazamentos dos cidadáns para reunir as probas e a diminución das intervencións dos funcionarios, o que dará lugar a un intercambio de probas máis rápido.

Facer negocios no estranxeiro

Este piloto ten como obxectivo reducir a carga administrativa que supón iniciar e facer negocios noutro Estado Membro europeo. A información sobre unha empresa reutilízase a nivel transfronteirizo, o que reduce substancialmente o tempo de rexistro noutro Estado Membro. Todo o proceso é totalmente en liña e seguro, utilizando os medios de autentificación e autorización do país de orixe que son familiares para o representante da empresa.

A vantaxe é obvia, xa que a situación actual para rexistrar unha empresa noutro país adoita tardar días ou semanas en completarse, con moito papelorio, barreiras lingüísticas e gran probabilidade de erros e equivocacións debido á gran dificultade de interpretar correctamente a información. Coa solución deste piloto, o esforzo necesario para completar o rexistro redúcese drasticamente tanto para a empresa como para a Administración Pública provedora de servizos. Así, a empresa pode solicitar un servizo moito máis rápido e a Administración dedica menos tempo a cuestións administrativas

Estudar no estranxeiro

O terceiro e último piloto ten por obxecto simplificar as interaccións transfronteirizas dos estudantes cos procedementos, sistemas e plataformas utilizados polos centros de ensino superior. O tres casos de uso que compoñen este piloto mostran como se poden reducir as cargas administrativas, reutilizando probas de fontes fiables e niveis de seguridade reforzados dos servizos transfronteirizos, cun aumento no uso da identidade electrónica.

Canto ás tecnoloxías a utilizar para alcanzar os seus obxectivos, en DE4A préstase especial atención á avaliación da aplicabilidade, os beneficios e a rendibilidade de tecnoloxías innovadoras cun impacto transformador: blockchain (para a desintermediación e a notarización efectivas dos intercambios, fomentando a transparencia nunha contorna transaccional distribuído) e a aprendizaxe automática ou machine learning (sobre os datos usados para automatizar a supervisión e mellorar a eficacia/calidade dos procedementos administrativos).

No proxecto DE4A participa un consorcio de 22 socios de 8 Estados Membro (Austria, Luxemburgo, Países Baixos, Portugal, Romanía, Eslovenia, España e Suecia). En España, o socio principal é a Secretaría Xeral de Administración Dixital, a cal lidera do paquete de traballo WP5 sobre Diseño e implementación de compoñentes comúns, ademais de participar nos pilotos de mudarse e estudar no estranxeiro, contribuír significativamente no paquete de traballo WP3 sobre semántica e colaborar activamente no resto de paquetes de traballo. O proxecto empezou o 1 de xaneiro de 2020 e ten unha duración de tres anos.

Nestes momentos, DE4A está a iniciar a súa primeira fase de execución dos pilotos tras completar a primeira iteración do desenvolvemento. En paralelo, están a iniciarse as actividades de desenvolvemento da súa segunda e última iteración, que ampliará as capacidades dos elementos desenvolvidos durante a primeira iteración. A fase de execución dos pilotos desta segunda iteración está prevista para marzo do ano 2022.

  • Cidadán
  • Cooperación interadministrativa