accesskey_mod_content

Publicado o Informe sobre Goberno Electrónico 2021 da Comisión Europea

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

22 novembro 2021

España sitúase por encima da media dos países da UE en dixitalización e na media en penetración en liña.

A pandemia da COVID -19 non só trouxo turbulencias, tamén estimulou a resiliencia e a innovación, impulsando a dixitalización da economía e a sociedade da UE, o que inclúe a prestación de servizos dixitais por parte dos gobernos.

O informe do Goberno Electrónico compara como os gobernos prestan servizos públicos dixitais en toda Europa. É un estudo recoñecido internacionalmente que arroxa luz sobre a Administración Electrónica en 36 países europeos mediante a avaliación dos chamados “eventos da vida (life events)” baseados en indicadores específicos. Este eventos inclúen paquetes de servizos gobernamentais que apoian a cidadáns e emprendedores a través de puntos crave das súas vidas, tales como o nacemento dun fillo ou o inicio dun negocio.

Estes indicadores agrúpanse en 4 puntos de referencia principais:

  • Centralización do usuario: indica o grao en que se proporciona un servizo en liña, a súa facilidade de uso para dispositivos móbiles e a súa usabilidade en termos de soporte dispoñible en liña e mecanismos de retroalimentación.
  • Transparencia: indica ata que punto os gobernos son transparentes sobre:
    • O proceso de entrega
    • As responsabilidades e o desempeño das organizacións públicas
    • Os datos persoais tratados nos servizos públicos
  • Mobilidade transfronteiriza: indica o límite da utilización dos servizos en liña por usuarios de servizos públicos doutro país europeo.
  • Facilitadores clave: indica o límite das precondiciones técnicas e organizacionales para a prestación de servizos desenvolvidos do Goberno Electrónico, como a identificación electrónica e as fontes de autenticación. 

A análise deste ano deu luz ás seguintes conclusións políticas clave:

  • En resposta á crise da COVID -19, os “Eventos en Directo Start-Up Profesionais e Empresariais” demostraron que as administracións europeas teñen o que se necesita para construír servizos dixitais. Máis áreas gobernamentais poderían alcanzarlles.
  • Os servizos do goberno central superan aos servizos locais e rexionais. A dixitalización de servizos ofrece a oportunidade de axilizar as viaxes gobernamentais a través de múltiples entidades gobernamentais
  • Os servizos empresariais son máis dixitais que os servizos orientados á cidadanía.

Os usuarios nacionais teñen unha vantaxe sobre os usuarios transfronteirizos. Menos da metade dos servizos dispoñibles a nivel nacional poden ser completados en liña por usuarios transfronteirizos.

España

Segundo este estudo, España sitúase cun nivel medio de penetración, que equivale á media europea (67%), e no nivel medio-alto de dixitalización, formando parte do escenario  Fruitful eGov , que inclúe aos países da súa clase que están por encima da media europea.

Gráfico explicado en los párrafos de la noticia

Os indicadores relativos de España mostran un país con case todas as características (usuarios, goberno e contexto dixital) aliñados coa media europea. A banda larga e a súa calidade (indicador de Conectividade) e a Transparencia, indicador que mide o Goberno Aberto, son os que se comportan significativamente por encima da media europea.

Entre os indicadores que miden o rendemento das políticas de Administración Electrónica, España destaca especialmente en Usuario (95 puntos fronte a 88,3 de media na UE), que mide se un servizo é ofrecido en liña (96 fronte a 87,2), se existen funcionalidades de soporte e axuda (98 fronte a 91,2) e se está adaptado a dispositivo móbil (86 fronte a 88,4). En Transparencia (74 puntos fronte a 64,3 da UE), Facilitadores clave (80 fronte a 65,2) e Servizos transfronteirizos (63 fronte a 54,8) tamén se sitúa por encima da media de países da UE.

Está claro que promover a transformación dixital dos gobernos segue sendo unha prioridade clara para a UE: os Estados Membros planean realizar investimentos considerables para dixitalizar aínda máis as súas administracións públicas baixo Mecanismo de Recuperación e Resiliencia(Abre en nova xanela) e a Comisión presentou unha proposta do Parlamento Europeo e o Consello que establece o Programa Político 2030 para un " Camiño cara á Década Dixital(Abre en nova xanela) ".

Neste contexto, o informe do Goberno Electrónico é clave para continuar o seguimento dos avances nos servizos públicos en liña. Aínda que a análise de tendencias pode sinalar en que áreas e como os gobernos melloraron, as leccións aprendidas poden axudar a acelerar o progreso no ambicioso camiño cara ao logro dos Obxectivos da Década Dixital.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

Máis información(Abre en nova xanela)  

  • Cooperación interadministrativa
  • Servizos electrónicos