La Xunta ampliarà el catàleg de serveis digitals als ajuntaments per facilitar-los l'adaptació a la Llei 39/2015

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

27 gener 2017

La directora de l'AMTEGA va assenyalar que es posaran a la disposició de les entitats locals eines exigides per la nova llei com les notificacions electròniques o l'Arxiu Digital.

La directora de l'Agència per a la Modernització Tecnològica de Galícia ( AMTEGA(Obre en nova finestra) ), va avançar esta mañana que la Xunta està treballant en un nou acord amb la Federació Gallega de Municipis i Províncies de Galícia ( FEGAMP(Obre en nova finestra) ) per ampliar el catàleg de serveis digitals que l'Administració posen a la disposició dels ajuntaments. L'objectiu d'aquesta cooperació és facilitar l'adaptació de les entitats locals a la nova Llei 39/2015(Obre en nova finestra) , que exigeix que el procediment electrònic sigui l'habitual i no les excepcions en les Administracions.

Aquest acord ampliarà la col·laboració que la Xunta va iniciar en 2009 amb la FEGAMP per impulsar l'Administració electrònica als ajuntaments, facilitant-li l'accés a nous serveis digitals de la Xunta en aquest àmbit com les notificacions electròniques o l'Arxiu Digital.

Administració Digital

La directora d'AMTEGA va destacar que la digitalització de l'Administració és un dels objectius de l'Agenda Digital 2020 i que Galícia té en marxa part de les mesures que exigeixen les lleis 39/2015 i 40/2015, que van entrar en vigor el passat mes d'octubre. En aquest sentit, va destacar que els gallecs ja poden sol·licitar les notificacions electròniques amb l'Administració, a través del Sistema  Notific@ , que, una vegada completada la seva implantació, permetrà un estalvi de 2 milions d'euros enfront de la notificació en paper.

Va assenyalar també que la Xunta explica ja des de 2015 amb la plataforma d'interoperabilitat  Pasaxe!(Obre en nova finestra) , amb prop de 40 certificats disponibles, que evita als ciutadans la presentació de documents que ja obren en poder de l'Administració. L'entrada en funcionament de nous serveis a la seu electrònica com l'obtenció de certificats, l'Arxiu Electrònic o la digitalització dels Registres són unes altres de les mesures ja en marxa.

Justícia, Educació, Cultura, Turisme i Benestar

Juntament amb la consolidació de l'Administració electrònica, La directora d'AMTEGA va recordar que l'Agenda Digital estableix el full de ruta per digitalitzar altres serveis públics essencials com la Justícia, l'Educació o àrea del Benestar.

En l'àmbit judicial, la responsable de l'Agència autonòmica, va indicar que l'objectiu és avançar en la implantació de l'expedient judicial electrònic amb les mesures del Pla Senda 2020 estenent la implantació d'equip tecnològic, i la consolidació de les peces clau de l'EXE. En l'àmbit educatiu, s'estendran les aules digitals a tots els centres educatius de Primària, ESO i batxillerat en el marc del projecte Abalar. Les principals actuacions previstes en el camp social són la consolidació de la Història Social Única Electrònica, que ja compta amb prop de 400.000 històries, i avançar en el model de Llar Digital.

Digitalització del Turisme i del Patrimoni Cultural

Respecte al Turisme, un dels sectors estratègics per a Galícia, es va avançar que el Pla Smarturismo cercarà consolidar l'ús de la plataforma tecnològica, ja construïda, que facilita la comunicació i col·laboració amb el sector, i desenvoluparà nous serveis per a les oficines de turisme i albergs del Camí de Santiago.

En el camp cultural, la directora de l'AMTEGA va avançar que aquest any s'engegaran noves línies d'actuació vinculades a la Memòria Digital de Galícia, una iniciativa per digitalitzar tot el patrimoni material i immaterial de la Comunitat, amb la integració de nous fons en Galiciana i l'evolució dels sistemes de catalogació de recursos d'arxius, biblioteques i museus.

Modernització dels Sectors Primaris

En el sector primari, en 2017 s'avançarà en dues línies del programa Prevalgués amb el desenvolupament d'una plataforma de serveis de valor afegit tant per als agricultors com per a l'administració i amb la modernització dels processos de gestió i comercialització en les llotges de Galícia.

Sector TIC, element tractor de la digitalització

Finalment, la directora de l'AMTEGA va posar l'accent que en el desenvolupament de totes aquesta iniciatives a Administració autonòmica compta amb la col·laboració del sector TIC, que és “soci” de la  Agenda Digital de Galícia(Obre en nova finestra)  i també objectiu de les seves actuacions per consolidar-ho com a impulsor imprescindible de la digitalització de la resta dels sectors productius.

Font original de la notícia .

• Lleis 39 i 40
  • Cooperació interadministrativa