accesskey_mod_content

El sistema d'Interconnexió de Registres supera els 2 milions d'euros d'estalvis.

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

09 desembre 2014

logo SIR

Amb 588.628 seients registrals intercanviats a través de la plataforma del Sistema d'Interconnexió de Registres (SIR) se superen els 2 milions d'euros d'estalvis des de la seva engegada.

Actualment amb una mitjana de 15.000 seients setmanals i una taxa de digitalització del 90%, la plataforma del Sistema d'Interconnexió de registres han aconseguit estalvis que superen els 2 milions d'euros.

A més dels estalvis econòmics l'intercanvi electrònic de seients registrals suposa una major eficàcia en la gestió doncs en ser els intercanvis electrònics, la recepció en destinació es produeix pocs minuts després del seu enviament en origen. L'estalvi benvolgut en la tramitació electrònica d'un seient registral tipus és de 4 euros enfront del tràmit en paper.

A data Desembre de 2014 en SIR es troben l'Administració General de l'Estat i les Comunitats Autònomes de Madrid, Canàries i Astúries, la Diputació de Toledo i els Ajuntaments de Gijón i Torrent.

En les properes setmanes després de la signatura del conveni de col·laboració Oficina de Registre Virtual (ORVE), s'incorporaran a SIR les Comunitats de Castella La-Taca, La Rioja i Castella i Lleó. S'espera així mateix que la Comunitat Valenciana ferm en dates properes el conveni ORVE que permeti als seus ciutadans l'accés a SIR.

En la mesura que la resta de CCAA s'integrin en el Sistema d'interconnexió de Registres s'aconseguirà tota la potencialitat de la plataforma doncs les més de 20.000 oficines de registre de les Administracions públiques espanyoles estaran interconnectades entre si.

Consultar més informació en solució del Centre de Transferència de Tecnologia SIR(Obre en nova finestra)

  • Cooperació interadministrativa