accesskey_mod_content

A Comisión anuncia medidas para importacións seguras e sustentables a través do comercio electrónico

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

06 febreiro 2025

Estas accións forman parte de a Comunicación sobre comercio electrónico «Unha ampla caixa de ferramentas da UE para un comercio electrónico seguro e sustentable», que a Comisión propuxo o 5 de febreiro de 2025

A Comisión está a tomar medidas para abordar os riscos derivados das importacións de baixo valor vendidas a través de comerciantes polo miúdo en liña non pertencentes á UE e mercados que albergan a comerciantes non pertencentes á UE.

Estas accións enmárcanse como parte de a  Comunicación sobre comercio electrónico(Abre en nova xanela) , considerada como a caixa de ferramentas da UE para un comercio electrónico seguro e sustentable, que a Comisión propuxo o 5 de febreiro de 2025. A Comisión fomenta accións, entre outras, nos ámbitos das aduanas e o comercio, como o lanzamento de controis aduaneiros, a protección do consumidor e as leis de servizos dixitais e mercados dixitais.

Estas accións forman parte de a  Comunicación sobre o comercio electrónico,  «Un conxunto completo de instrumentos da UE para un comercio electrónico seguro e sustentable», que a Comisión propón hoxe. A Comisión fomenta accións, entre outras, nos ámbitos das aduanas e o comercio, como a posta en marcha de controis aduaneiros, a protección dos consumidores e a Lei de Servizos Dixitais e a Lei de Mercados Dixitais.

O ano pasado, ao redor de 4 600 millóns de envíos de escaso valor, é dicir, mercadorías cun valor non superior a 150 EUR, entraron no mercado da UE, o que equivale a 12 millóns de paquetes diarios. Isto é o dobre que en 2023 e o triplo que en 2022, e moitos destes produtos incumpriron a lexislación europea. Este crecemento exponencial está a suscitar numerosas preocupacións. Principalmente, cada vez son máis os produtos nocivos que entran na UE. Máis aínda, os vendedores europeos, que respectan os nosos elevados estándares de produtos, corren o risco de verse prexudicados por prácticas desleais e a venda de produtos falsificados a través de mercados en liña. Por último, a gran cantidade de paquetes que se envían e transportan ten unha pegada ambiental e climática negativa.

En Europa, os consumidores deben gozar de todo o potencial do comercio electrónico e ter acceso a produtos en liña convenientes, alcanzables, seguros e de alta calidade. Do mesmo xeito, as empresas europeas deberían beneficiarse dunhas condicións de competencia equitativas no mercado único.

Na Comunicación, a Comisión expón todos os instrumentos de que xa dispón a UE e destaca as iniciativas que actualmente debaten os colegisladores. Ademais, propón novas accións conxuntas para abordar as preocupacións derivadas do aumento de produtos inseguros, falsificados e polo demais non conformes ou ilícitos que entran no mercado: 

  • Reforma aduaneira, incluído o chamamento aos colegisladores para que adopten rapidamente o paquete de reforma da unión aduaneira proposto, permitindo a rápida aplicación de novas normas para nivelar as condicións de competencia no ámbito do comercio electrónico. Estas inclúen a supresión da exención de dereitos para as parcelas de escaso valor por valor inferior a 150 EUR e o reforzo das capacidades de control, como un mellor intercambio de datos e unha mellor avaliación de riscos. A Comisión tamén convida aos colegisladores a considerar novas medidas, como unha taxa de tramitación non discriminatoria, sobre os artigos de comercio electrónico importados na UE directamente aos consumidores, para facer fronte aos custos crecentes da supervisión da conformidade de miles de millóns de tales envíos coas normas da UE.
  • Medidas específicas para as mercadorías importadas, incluído o lanzamento de controis coordinados entre as autoridades aduaneiras e de vixilancia do mercado, así como accións coordinadas en materia de seguridade dos produtos, como o primeiro varrido de seguridade dos produtos. Isto debería dar lugar á retirada do mercado dos produtos non conformes e contribuír á recollida de probas para a análise de riscos dos pensos e a accións complementarias. Intensificaranse os controis futuros de determinados operadores, mercadorías ou fluxos comerciais, de forma continua, á luz da análise de riscos. Canto maior sexa a porcentaxe de incumprimento, maior debe ser o nivel de vixilancia nas fases posteriores, mentres que as sancións deben reflectir os casos de incumprimento sistemático.
  • Protexer aos consumidores nos mercados en liña, destacando as prácticas de comercio electrónico como unha clara prioridade de cumprimento en virtude da Lei de Servizos Dixitais, así como ferramentas como a Lei de Mercados Dixitais e as que se aplican a todos os comerciantes: o Regulamento sobre a seguridade xeral dos produtos, o Regulamento sobre a cooperación en materia de protección dos consumidores e a Rede de Protección dos Consumidores.
  • Utilizar ferramentas dixitais, que poden axudar a facilitar a supervisión do panorama do comercio electrónico a través do pasaporte dixital de produtos e novas ferramentas de IA para a detección de produtos potencialmente non conformes.
  • Protección do medio ambiente, incluída a adopción do primeiro plan de acción sobre o Regulamento sobre deseño ecolóxico para produtos sustentables, e pedindo a rápida adopción da modificación específica do Directiva marco sobre residuos.
  • Capacitar aos consumidores e comerciantes mediante campañas de sensibilización sobre os dereitos dos consumidores, os riscos e os mecanismos de recurso.
  • Cooperación e comercio internacionais, incluída a realización de actividades de formación sobre as normas de seguridade dos produtos da UE e a avaliación de calquera proba que poida xurdir en relación co dumping e as subvencións.

A Comisión pide aos Estados membros que se unan para desempeñar un papel importante como Equipo Europa co fin de mellorar a eficacia das medidas adoptadas polas autoridades nacionais e a Comisión.

A Rede de Cooperación en materia de Protección dos Consumidores (CPC) das autoridades nacionais de protección dos consumidores e a Comisión tamén informaron a Shein sobre a posta en marcha dunha acción coordinada.

Próximos pasos

A Comisión pide a cooperación cos Estados membros, os colegisladores e todas as partes interesadas para pór en marcha as medidas descritas na Comunicación.

No prazo dun ano, a Comisión avaliará o efecto das accións anunciadas e publicará un informe sobre as conclusións do aumento dos controis.

Á luz dos resultados e en consulta coas autoridades pertinentes dos Estados membros e as partes interesadas, a Comisión estudará se os marcos existentes e as actividades de execución son suficientes e adecuados. En caso contrario, estudaranse novas medidas e propostas para reforzar a aplicación e o cumprimento das normas da UE.

Antecedentes

O comercio electrónico achega moitos beneficios aos consumidores, ás empresas —incluídas as pemes— e á economía da UE no seu conxunto, xa que ao redor do 70 % dos europeos compra regularmente produtos en liña. Con todo, tamén expón certos desafíos. Isto é especialmente certo cando se trata da importación de produtos de comercio electrónico que se venden e entregan directamente aos consumidores da UE a través de comerciantes polo miúdo e mercados en liña.

As autoridades aduaneiras enfróntanse a unha carga de traballo cada vez maior e están a xurdir riscos relacionados con a seguridade e o cumprimento dos produtos, as mercadorías ilícitas, a sustentabilidade e a competencia desleal para as empresas responsables. Por exemplo, ao redor da metade dos produtos falsificados incautados nas fronteiras da UE que vulneraban os dereitos de propiedade intelectual das pemes compráronse en liña.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela) (Comisión Europea)

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela) (Dixital Strategy UE)

  • Cidadán
  • Seguridade e Protección de Datos