O actual crecemento do ecosistema de supercomputación en Europa

• Escoitar

07 agosto 2024

O Results Pack de CORDIS sobre supercomputación destaca 15 proxectos europeos apoiados pola singular Empresa Común de Informática de Alto Rendemento Europea (EuroHPC JU)

Os supercomputadores poden dar resposta a algunhas das preguntas científicas máis complexas. Este Results Pack de CORDIS sobre supercomputación destaca 15 proxectos europeos apoiados pola singular Empresa Común de Informática de Alto Rendemento Europea (EuroHPC JU), cuxo obxectivo é situar a Europa á vangarda da revolución da informática de alto rendemento e a computación cuántica. O investimento realizado pola EuroHPC JU apoia o obxectivo de construír un ecosistema de supercomputación e computación cuántica de primeira clase en Europa, que acelere a investigación e a industria, impulse a competitividade e a innovación europeas e mellore a calidade de vida dos cidadáns europeos.

Os supercomputadores son sistemas avanzados con capacidades computacionales extremadamente altas. Poden realizar cálculos que requiren máis enerxía da que poden realizar os computadores tradicionais e poden ofrecer solucións a algúns dos problemas computacionales máis complexos do mundo. Os servizos de computación de alto rendemento (HPC) que ofrecen os supercomputadores son esenciais para descubrir novos fármacos, acelerar o diagnóstico e o tratamento de enfermidades, modelar o cambio climático, anticipar condicións meteorolóxicas extremas, aumentar a ciberseguridade, crear turbinas eólicas e aeronaves máis eficientes e mesmo desenvolver produtos máis sustentables.

Con todo, o desenvolvemento e a construción de sistemas de supercomputación presentan unha serie de desafíos. A EuroHPC JU está a investir no deseño de hardware informático, como microprocesadores potentes e arquitecturas para conectar miles destes núcleos de procesamento individuais, así como no deseño de software que lles permitirá traballar de maneira eficiente ao unísono. Unha vantaxe deste enfoque de deseño conxunto é que reducirá o alto consumo de enerxía e a calor xerada por estes sistemas. A EuroHPC JU é unha iniciativa conxunta creada en 2018 que axunta os recursos da Unión Europea, 35 países europeos e tres socios privados coa ambición de converter a Europa nun líder mundial en supercomputación e computación cuántica. Para iso, a EuroHPC JU está a adquirir e instalando supercomputadoras en toda Europa. Independentemente do lugar de Europa no que se atopen, os científicos europeos e os usuarios do sector público e a industria poden beneficiarse destas supercomputadoras EuroHPC moi potentes para axudarlles a resolver problemas científicos que implican grandes conxuntos de datos.

A EuroHPC JU tamén está en proceso de implementar unha infraestrutura de computación cuántica que ofrece diversas tecnoloxías de computación cuántica, integradas en diferentes supercomputadoras en toda Europa. Ao mesmo tempo, a EuroHPC JU está a financiar un ambicioso programa de investigación e innovación para desenvolver unha cadea de subministración europea completa de supercomputación: desde procesadores e software ata aplicacións que se executarán nestas supercomputadoras e coñecementos técnicos para desenvolver unha sólida experiencia europea. A partir de 2024, a EuroHPC JU ten agora un novo mandato de intelixencia artificial (IA) para desenvolver e operar fábricas de IA.

Estes ecosistemas de IA abertos e completos centrados nas instalacións de supercomputación de EuroHPC apoiarán o crecemento dun ecosistema de IA altamente competitivo e innovador en Europa. Neste paquete de resultados, descubrirá 15 proxectos da EuroHPC JU que contribuíron ao liderado tecnolóxico e a autonomía dixital de Europa. Os proxectos da EuroHPC JU presentados neste paquete abordan unha serie de desafíos centrais para os sistemas de computación de alto rendemento (HPC). Os proxectos ACROSS e eFlows4HPC , así como o trío interrelacionado DEEP-SEXA , IO-SEXA e REDE-SEXA , abordan a necesidade de manexar volumes extremadamente altos de datos e atopar solucións que axuden aos supercomputadores a manexar grandes conxuntos de datos dunha maneira máis eficiente e sustentable.

OPTIMA desenvolveu aceleradores de computación de hardware para impulsar o rendemento dos sistemas de supercomputadoras , mentres que exaFOAM e MAELSTROM ofrecen solucións de software. Os proxectos REGALE e TEXTAROSSA buscaron facer que os sistemas HPC fosen máis eficientes energéticamente. O proxecto HEROES fortaleceu os vínculos entre as comunidades de usuarios de HPC e Intelixencia Artificial.

Finalmente, algúns proxectos centráronse en apoiar aplicacións específicas no campo do medicamento personalizado ( LIGATE) , o modelado da electrofisiología cardíaca ( MICROCARD) e o modelado de dinámica de fluídos computacionalmente intenso ( NextSim e SCALABLE) .

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Desenvolvemento de Sistemas, Aplicacións e Soluciones Informáticas