accesskey_mod_content

Primeiro informe sobre o estado da década dixital 2030

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

20 outubro 2023

O Departamento de Seguridade Nacional fai balance do primeiro informe, publicado o setembro pasado, sobre o estado da década dixital 2030; o programa político europeo de cooperación para lograr os obxectivos e metas comúns no campo da dixitalización.

O programa político de a  Década Dixital 2030  establece un ciclo de cooperación anual para lograr los objetivos y metas comunes. Este marco de gobernanza se basa en un mecanismo de cooperación anual en el que participan la Comisión Europea y los Estados miembros.

O mecanismo de cooperación comprende varios elementos: o sistema de seguimento estruturado, transparente e compartido baseado en o Índice de Economía e Sociedad Digitales (DESI) para medir o progreso cara a cada un dos obxectivos de 2030; o establecemento de follas de ruta estratéxicas axustadas da década dixital nas que os Estados membros describen as accións adoptadas ou planificadas para alcanzar os obxectivos de 2030;  o mecanismo para apoiar a implementación de proxectos multinacionais; e, por último, a elaboración dun informe anual, no que a Comisión avalía o progreso e proporciona recomendacións para accións. 

O primeiro  'Informe sobre o estado da Década Dixital'   publicouse en setembro de 2023 ee n el faise balance da situación da UE para avanzar cara a unha transformación dixital. Neste contexto, revisa a evolución da política dixital e describe como a UE está a avanzar cara ás metas e obxectivos acordados, delineando así a posición da UE no inicio da implementación do Programa de Políticas do Decenio Dixital.  También inclúe o seguimento de a  Declaración Europea sobre Derechos e Principios Digitales , que reflicte o compromiso da UE cunha transformación dixital segura e sustentable, pondo ás persoas no centro. Si ben non é vinculante, foi asinada ao máis alto nivel polo Parlamento Europeo, o Consello e a Comisión. Ademais, lembra os dereitos en liña máis relevantes e contén compromisos para a UE e os Estados membros.

De acordo con esta primeira avaliación, no último ano a UE intensificou as súas accións para reafirmar o seu liderado tecnolóxico e facilitar a transformación dixital, á vez que fomenta a súa resiliencia. Así mesmo, impulsou medidas para abordar as dependencias estratéxicas, en particular en materia de materias primas críticas, semiconductores, computación na nube ou tecnoloxías de ciberseguridade. 

Atendendo aos logros alcanzados neste período, destácanse aspectos como que, no ámbito do fomento de habilidades dixitais e seguindo as condicións actuais, en 2030 aproximadamente o 59% da poboación terá polo menos habilidades dixitais básicas. Se o crecemento continúa ao ritmo actual, será un desafío alcanzar o obxectivo do 80% para 2030.

En materia de conectividade, en 2022 as redes fixas de moi alta capacidade chegaron ao 73% dos fogares da UE, e as redes 5G estaban dispoñibles para o 81%. 

Para abordar os desafíos na produción de semiconductores, adoptáronse iniciativas como  Lei de Chips da UE , co obxectivo de reforzar o ecosistema de semiconductores na UE, garantir a resiliencia das cadeas de subministración e reducir as dependencias externas. Por outra banda, en materia de computación cuántica, para 2025, a UE planea ter o seu primeiro computador con aceleración cuántica. En 2022, a  Empresa Conxunta Europea de Computación de Alto Rendemento  (EuroHPC JU) anunciou a selección de seis localizacións para aloxar e operar as primeiras computadoras cuánticas EuroHPC, en Chequia, Alemaña, España, Francia, Italia e Polonia, que serán integrado en supercomputadoras de alto rendemento.

En relación á dixitalización das empresas, destácase o programa Europa Digital (DIXITAL), que prevé 7.500 millóns de euros para proxectos en cinco áreas crave de capacidade, mentres que o 19% de o Fondo de Recuperación e Resiliencia asignado á transformación dixital dedícase á dixitalización das empresas. Ademais, o número de unicornios (empresas creadas fai menos de dez anos que, sen cotizar en bolsa nin ser adquiridas por un terceiro, logran un valor de 1.000 millóns de dólares ou máis a nivel mundial) aumentou significativamente na última década. Se estima que unha continuación da tendencia permitiría á UE cumprir o seu obxectivo antes de 2030.

Tamén avanzaron de forma importante os esforzos para a dixitalización dos servizos públicos. Moitos Estados membros están relativamente ben situados para alcanzar o obxectivo dunha dispoñibilidade 100% en liña dos servizos públicos para empresas e cidadáns. En xeral, o 88% dos servizos do goberno central están completamente en liña, en comparación co 76% dos servizos dos gobernos rexionais e o 62% dos servizos dos gobernos locais.

Ademais de todo iso, no 'Informe sobre o estado da Década Dixital” avalíanse as actuacións dos Estados membros e fanse recomendacións.

No que respecta a España, e de acordo con a avaliación das medias implementadas polas autoridades españolas nesta materia, considérase que se realizaron importantes esforzos no establecemento de bases para unha ambiciosa transformación dixital. Neste sentido, o informe sinala que España logrou avances significativos en cada unha do catro dimensións da Década Dixital. Así mesmo, fai referencia á estratexia  'España Digital 2026' , alineada con el Programa de Políticas del Decenio Digital, y que se presentó en 2022 para promover aún más lo digital transformación a través de un conjunto de reformas e importantes políticas públicas, así como inversiones privadas.

Pola súa banda, de face a seguir avanzando, recoméndase acelerar os esforzos no ámbito da capacitación dixital, en particular na mellora e capacitación da forza laboral. Melloras que se proxectan tamén na implementación das súas políticas en materia de infraestruturas dixitais, acelerando a cobertura 5G, así como continuar traballando no campo dos semiconductores e a computación cuántica para axudar á UE a converterse nun actor forte do mercado. Xunto ao anterior, avógase por manter os esforzos no desenvolvemento e despregamento de tecnoloxías avanzadas, en especial na PEME, e proporcionar condicións marco favorables para as empresas emerxentes e en expansión. Canto ás actuacións no sector público, onde se constatan importantes avances, considérase que España debe seguir implementando as súas políticas de dixitalización.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Cooperación interadministrativa