A edición de 2023 do Informe sobre a situación da Administración pública dixital e a Interoperabilidade profunda en tresáreas de políticas clave que están no centro do panorama político actual:
- Interoperabilidade e servizos públicos dixitais interoperables.
- Uso innovador de tecnoloxías por parte do sector público.
- Intercambio de datos en Europa.
Para iso, mostra iniciativas dixitais ao redor destes temas implementadas por 31 países europeos, así como emprendidas a nivel da UE. A partir dunha visión xeral e unha análise exhaustiva, o informe identifica marcos de referencia, mellores prácticas destacadas e posibles áreas de mellora para os países europeos. O primeiro capítulo profunda na interoperabilidade transfronteiriza, a formulación de políticas preparadas para o dixital e a reutilización de solucións; o segundo capítulo céntrase na
O informe mostra que os países europeos han adoptado unha ampla gama de iniciativas para facilitar o seu camiño cara a un sector público máis dixitalizado, o que confirma unha tendencia que xa se observou desde hai algúns anos, especialmente despois da pandemia de Covid-19. Así mesmo, do informe despréndese que as administracións públicas seguen perseguindo un “cambio de mentalidade” no que respecta ao uso de ferramentas dixitais e a concepción dos servizos públicos dixitais, pondo o foco na centralidade no usuario, a usabilidade e a interoperabilidade”.
- Canto a a interoperabilidade, lográronse avances notables no campo da interoperabilidade transfronteiriza, a formulación de políticas preparadas para o dixital e a reutilización de solucións a nivel nacional ou internacional. Con todo, persisten desafíos comúns, como a sensibilización sobre a importancia da interoperabilidade e a necesidade de romper cos silos, ademais dos desafíos técnicos de interoperabilidade .
- Para o uso innovador das tecnoloxías por parte das administracións públicas, os enfoques da IA e a GovTech son bastante diversos e heteroxéneos. Isto a miúdo depende da madurez dixital dos países europeos, especialmente para GovTech, que aínda se atopa nunha etapa temperá de adopción.
- No que respecta a o intercambio de datos, as administracións públicas han desenvolvido formas innovadoras de compartir datos, principalmente mediante a creación de novas infraestruturas de datos avanzadas, como plataformas e espazos de datos. A pesar diso, o principal desafío segue sendo a dificultade para compartir e utilizar datos debido a múltiples factores, como a falta de interoperabilidade, o medo das partes interesadas a proporcionar ou abrir datos , a falta de eficiencia na recompilación de datos, a ausencia dunha gobernación de datos. marco e diferentes calidades de datos.
España
España, tal e como reflicte o Seguimento do Marco Europeo de Interoperabilidade (EIF) , lidera a media de resultados no tres campos analizados: KPIs, Recomendacións do EIF e Alicerces do EIF. O Mecanismo de Seguimento do EIF está organizado en tres alicerces (Principios, Niveis e Modelo conceptual da interoperabilidade) que agrupan 47 recomendacións e 68 KPIs. Na maioría destes indicadores, España sitúase por encima da media europea.
O informe deste ano sinala dentro do apartado de Intercambio de datos entre administracións os países que estableceron infraestruturas que permiten a interconexión de diferentes rexistros-basee a nivel nacional, destacando o caso de España, cuxos rexistros desenvolvidos a nivel local, autonómico e nacional están interconectados a través da Plataforma de Intermediación: “En constante expansión, a plataforma permite a calquera administración consultar 130 certificados ofrecidos por máis de 45 provedores de datos. As bibliotecas de software desenvolvidas pola plataforma pódense utilizar como parte do software de integración para facilitar a conexión dos rexistros basee á plataforma.”
No apartado de ‘Elaboración de políticas preparadas para o dixital’, o informe destaca entre as mellores prácticas os países que decidiron medir o impacto dixital das lexislacións antes da súa adopción; no caso de España sinala que “de acordo con o Código de Administración Electrónica, España emite informes de impacto regulatorio para cada proxecto de lei, que avalían o nivel de dixitalización dunha determinada proposta considerando a simplificación administrativa con procedementos dixitais, entre outros criterios.”
No apartado de Intelixencia Artificial, o informe cita no caso de España o Real Decreto-Lei 9/2021 sobre algoritmos, intelixencia artificial e dereitos dos traballadores, que introduciu o dereito dos comités de traballadores a ser informados pola empresa sobre os parámetros, regras e instrucións nas que os algoritmos e os sistemas de basean
Así mesmo, o informe cita no apartado de Interoperabilidade transfronteiriza, o caso de España e Portugal, que contan con servizos privilexiados de intercambio de datos para os seus cidadáns. Canto aos espazos de datos, o informe pon como exemplo o caso español na creación de espazos de datos locais ou rexionais, destacando entre as mellores prácticas a de Valencia, que presentou unha iniciativa para xestionar o espazo público e a mobilidade urbana para grupos específicos.
Informe de situación da administración pública dixital e interoperabilidade 2023 (PDF)