accesskey_mod_content

O Ministerio de Xustiza habilita o acceso ao Expediente Xudicial Electrónico para a cidadanía e as empresas

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

02 marzo 2023

Desde o Ministerio explicouse que o servizo, posto en marcha o 27 de febreiro, cumpre todas as garantías sen necesidade de desprazarse ata o órgano xudicial.

O Ministerio de Xustiza puxo en marcha, este 27 de febreiro, o acceso ao Expediente Xudicial Electrónico (EIXO) para a cidadanía e as empresas, cando estes estean involucrados en procedemento xudicial.

A Ministra asegurou que este servizo forma parte de "un novo modelo de funcionamento da Xustiza, máis transparente e próximo á cidadanía, xa que democratiza o acceso electrónico á información xudicial que se establece na lexislación procesual".

Este servizo, posto a disposición dos usuarios a través de a  plataforma Acceda(Abre en nova xanela) , permite o acceso controlado e seguro aos expedientes xudiciais electrónicos dos que son parte e teñen acreditado interese lexítimo, de acordo con o previsto na Lei Orgánica, 1/1985 do Poder Xudicial, Regulamento 1/2005, do Consello Xeral do Poder Xudicial, de aspectos accesorios das actuacións xudiciais e nas leis procesuais.

Acceda xa permite atender estas demandas en territorio Ministerio (comunidades autónomas de Estremadura, Castela-A Mancha, Castela- León, Murcia, Baleares, as cidades autónomas de Ceuta e Melilla, o Tribunal Supremo e a Audiencia Nacional) e en todos os órganos xudiciais da Rioxa e o Principado de Asturias. Ademais, os órganos xudiciais encárganse de revisar e responder as solicitudes, polo que manteñen o control total da documentación xudicial.

A titular de Xustiza sinalou que esta nova solución "cumpre todas as garantías sen necesidade de desprazarse ata o órgano xudicial, o que supón un importante aforro de tempo e gastos de desprazamento".

 

A Plataforma para os profesionais da Xustiza

Neste sentido, desde que se puxo en marcha o servizo Acceda para os profesionais da Xustiza -desde decembro 2020 ata febreiro 2023-, descargáronse máis de 228.890 expedientes, cun aforro estimado de máis de 27 millóns de euros e evitouse a emisión á atmosfera de 2.000 toneladas de CO₂, o equivalente á circulación de 1.526 coches nun ano.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Servizos electrónicos
  • Cidadán