O Instituto Nacional de Ciberseguridade (INCIBE), entidade dependente do Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital, a través da Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial, atendeu máis de 67.000 consultas durante 2022 no seu teléfono de axuda 017 e as súas diferentes canles de contacto de WhatsApp, Telegram e formulario web. En concreto, 44.331 xestionáronse por vía telefónica, 17.014 a través das canles de chat e 5.977 mediante correo electrónico.
O 017 é un servizo, gratuíto e confidencial, financiado con fondos europeos do Plan de Recuperación, que está dispoñible en horario de 8 da mañá a 11 da noite, os 365 días do ano. Está xestionado por profesionais que ofrecen asesoramento técnico, psicosocial e legal, dependendo da temática de cada consulta e dirixido ás empresas e á cidadanía facendo especial fincapé nos menores. En 2023 este servizo seguirá incrementando as súas capacidades para aumentar o número de beneficiarios aos que pode diariamente.
Desde que se puxo en marcha este número curto de axuda en ciberseguridade, en febreiro de 2020, o servizo atendeu máis de 184.000 consultas, das cales máis de 113.000 son de usuarios preocupados pola súa ciberseguridade. Así, alcanzouse unha media de máis de 1.295 consultas semanais ao longo de 2022. A metade recibiron axuda preventiva (resolvendo dúbidas) e a outra metade asesoramento reactivo (xa foran vítimas dun incidente), cunha pequena proporción que contactou para recibir información en ciberseguridade.
Consultas de menores e a súa contorna, de cidadanía en xeral e de empresas
Entre os menores e a súa contorna (pais e educadores) destaca a crecente preocupación pola privacidade e reputación nas redes sociais e Internet (32,4%), as fraudes en liña (14%) e o ciberacoso escolar (10,1%). Completan o ranking: o sexting, a protección de dispositivos, os contidos prexudiciais e a mediación parental, entre outras temáticas.
Doutra banda, case a metade das consultas (un 46%), realizáronas as familias, seguidas dos adolescentes de 12 a 18 anos (21%), e dos educadores, cun 11%. O resto de dúbidas procederon de profesionais do ámbito do menor e outros colectivos.
Entre a cidadanía, o tres temas que máis lles preocuparon durante 2022 foron: as fraudes en liña relacionadas principalmente con phishing e smishing (19,1%), a suplantación de identidade (11,8%) e outras estafas relacionadas con ela (10,9%). Ademais, completan a lista: o vishing (chamadas fraudulentas), a intrusión e a privacidade, entre outras.
As empresas recorreron a este servizo para preguntar dúbidas sobre phishing, smishing ou extorsión (20,8%), o Business E-mail Compromise, BEC, ou da fraude do CEO (15,3%) e a concienciación dos empregados e as boas prácticas en ciberseguridade (12,5%). Completan a lista dos temas máis recorrentes: as chamadas fraudulentas, tanto de extorsión, como de estafas; o ciberataque tipo ransomware; a suplantación en redes sociais e os asuntos legais, entre outras.
Finalmente, o 33% das consultas centráronse nos servizos profesionais, seguido en menor medida polo comercio comerciante polo miúdo (11%), a industria (3%) e a educación (3%). Outros sectores con preocupacións sobre ciberseguridade foron a Administración, o lecer, as asociacións, a saúde, o comercio almacenista, as empresas de ciberseguridade, a loxística e a construción.
Fonte orixinal da noticia