Nova versión da especificación técnica do Identificador Europeo de Lexislación (ELI) en España para incluír a súa aplicación á normativa local

• Escoitar
  • Copiar

20 maio 2022

La Comisión Sectorial de Administración Electrónica (CSAE) ha aprobado la nueva versión de la Especificación Técnica sobre el Identificador Europeo de Legislación (ELI) que posibilita su aplicación a la normativa local, además de a la normativa estatal y autonómica que fueron contempladas por la primera versión de la especificación, en 2018. En su elaboración se ha contado con el apoyo de expertos de las entidades locales y de la FEMP.

O Identificador Europeo de Lexislación ( European Legislation Identifier - ELI) es un estándar para identificar y describir la legislación publicada en los diarios y las bases de datos oficiales, con el objetivo de facilitar el acceso al Derecho así como la interoperabilidad y la reutilización de la información jurídica en el ámbito de la UE. Se trata de un estándar flexible que cada Estado miembro ha de adaptar a las peculiaridades de su sistema jurídico.

O estándar inclúe especificacións técnicas sobre identificadores web (URI) da información xurídica (alicerce 1), metadatos que describen dita información (alicerce 2) e acordos para intercambiar lexislación en formatos de lectura mecánica (alicerce 3).

A Comisión Sectorial de Administración Electrónica ( CSAE ) permitiu coordinar o enfoque do seu a aplicación do ELI á normativa española en todos os seus ámbitos -estatal, autonómico e local- mediante un Grupo de Traballo específico a adaptalo ás peculiaridades do sistema xurídico español. O proxecto dividiuse en dúas fases, a primeira aprobada en 2018 na que se recollían as directrices comúns para a súa aplicación á normativa estatal e autonómica, e a segunda para a súa aplicación á normativa local.

Para a redacción da nova versión contouse co apoio de expertos das entidades locais e, como parte integrante do CSAE, da Federación Española de Municipios e Provincias ( FEMP ). A nova versión incorpora as adaptacións técnicas necesarias para aplicar o modelo de e URI metadatos xa definidos para as normas estatais e autonómicas, o que facilitará a interoperabilidade da información legal xestionada por todas as Administracións. Esta nova versión da Especificación non afecta as implementacións autonómicas e estatais xa realizadas ou en curso e a súa aplicación polas entidades locais e boletíns provinciais ( BOP ) é facultativa.

No portal de información do Proxecto ELI(Abre en nova xanela) pódese atopar información detallada do proxecto ELI, xunto coas últimas novidades.

A nova especificación tamén está dispoñible no Centro de Transferencia Tecnolóxica (CTT) como activo semántico do Centro de Interoperabilidade Semántica (CISE).

• Centro de Transferencia de Tecnoloxía