Presentado o informe ‘Goberno dunha ollada 2021’ do OCDE

• Escoitar
  • Copiar

12 xullo 2021

Despois da Covid-19, construír resiliencia ás crises e recuperar a confianza dos cidadáns debería ser unha prioridade para os gobernos, segundo o OCDE

A crise da Covid-19 demostrou a capacidade dos gobernos para responder a unha gran crise mundial con extraordinaria flexibilidade, innovación e determinación. Con todo, a evidencia suxire que se podería facer moito máis por adiantado para reforzar a resiliencia e moitas accións poden haber socavado a confianza e a transparencia entre os gobernos e os seus cidadáns, segundo un novo informe do OCDE.

Government at a Glance 2021(Abre en nova xanela) sinala que unha das maiores leccións da pandemia é que os gobernos deberán responder a crises futuras con rapidez e escala, á vez que salvagardan a confianza e a transparencia.

Os países introduciron miles de normativas de emerxencia, a miúdo de forma acelerada. É inevitable certo alivio dos estándares nunha emerxencia, pero debe ter un alcance e un tempo limitados para evitar danar as percepcións dos cidadáns sobre a competencia, a apertura, a transparencia e a equidade do goberno.

Os gobernos deben redobrar os seus esforzos en tres áreas para impulsar a confianza e a transparencia e reforzar a democracia:

• Abordar a desinformación é clave. Mesmo cun aumento na confianza no goberno provocado pola pandemia en 2020, só o 51% das persoas nos países do OCDE para os que hai datos dispoñibles confiaban no seu goberno. Existe o risco de que algunhas persoas e grupos estéanse disociando dos procesos democráticos tradicionais.
  • Es fundamental mejorar la representación y la participación de manera justa y transparente. Los gobiernos deben buscar promover la inclusión y la diversidad, apoyar la representación de los jóvenes, las mujeres y otros grupos subrepresentados en la vida pública y la consulta de políticas. El ajuste de las prácticas de consulta y participación podría mejorar la transparencia y la confianza en las instituciones públicas, según el informe. Los gobiernos también deben regular el campo de actuación de los grupos de presión. Menos de la mitad de los países tienen requisitos de transparencia que cubren a la mayoría de los actores que participan regularmente en el lobbying.
  • Débese priorizar o fortalecemento da gobernación para abordar os desafíos globais mentres se aproveita o potencial das novas tecnoloxías. En 2018, só a metade dos países do OCDE tiñan unha institución gobernamental específica encargada de identificar crises novas, imprevistas ou complexas. Para estar en forma para o futuro e asegurar as bases da democracia, os gobernos deben estar preparados para actuar con rapidez e de forma escalada, á vez que salvagardan a confianza e a transparencia.

Os gobernos tamén deben aprender a gastar mellor, segundo Government at a Glance 2021 . Os países do OCDE están a brindar unha gran cantidade de apoio aos cidadáns e as empresas durante esta crise: as medidas en curso ou anunciadas a marzo de 2021 representaron, aproximadamente, o 16,4% do PIB en gastos adicionais ou ingresos non percibidos, e ata o 10,5% do PIB por outros medios. Os gobernos deberán revisar o gasto público para aumentar a eficiencia, garantir que as prioridades de gasto coincidan coas necesidades das persoas e mellorar a calidade dos servizos públicos.

O informe, a sétima edición da revisión bienal da gobernación pública do OCDE, compara o OCDE e os países socios en áreas como as finanzas públicas, o emprego, os orzamentos, a dixitalización e a prestación de servizos públicos. Os datos pódense utilizar para comparar o desempeño dos gobernos, rastrexar os desenvolvementos nacionais e internacionais ao longo do tempo e monitorar o progreso dos gobernos na reforma do sector público.

Lea o informe completo(Abre en nova xanela)

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Goberno aberto, Informes e Estudos