Na 9ª edición deste informe analizáronse 700 empresas, que mostran un sector estable. En concreto, no ano 2019 o Sector Infomediario creceu un 6,4%, unha evolución por encima da do Produto Interior Bruto, que foi do 3,4%.
Ademais, arroxa datos acerca de como as empresas infomediarias pecharon o ano 2019 con un volume de vendas de máis de 2.543 millóns de euros e ofrecendo emprego a case 22.000 empregados.
A seguir, desagregamos as principais conclusións extraídas do informe:
- 3 sectores seguen concentrando a maior parte da actividade, destacando a información xeográfica. A maioría das empresas infomediarias están especializadas en “información xeográfica” (24%), “estudos de mercado” (21%) e o subsector “económico e financeiro” (18%).
- A metade dos subsectores aglutinan o 85% das vendas totais. Destaca especialmente a Información Xeográfica con máis de 600 millóns de euros de facturación (23,6%).
- O 61% das empresas infomediarias consultadas utilizan a IA para crear produtos de valor engadido ou como ferramenta. El 70% dos enquisados afirman que tamén reutilizan os datos para uso interno, fronte ao 30% que indican que o uso é exclusivamente externo.
- Máis da metade das empresas sitúanse na Comunidade de Madrid (38%), Cataluña (13%) e Andalucía (11%). Como en anos anteriores, o Sector Infomediario atópase representado en todas as Comunidades Autónomas.
- Case o 40% das compañías do Sector foron creadas nos últimos 10 anos. A media de antigüidade é de 16 anos, sendo o subsector Editorial o máis lonxevo e subsector Turismo o máis novo.
- A media de empregados por empresa do Sector Infomediario ascende a 37, ata alcanzar os 21.988 traballadores. Do mesmo xeito que na facturación, o subsector que presenta unha cifra máis alta é o de “información xeográfica” cun 30,5% do total.
- O capital subscrito agregado supera os 310 millóns de euros, case 11 millóns máis que na edición anterior. Ademais, o tres subsectores máis capitalizados son “estudos de mercado”, “económico e financeiro” e información xeográfica.
- Todos os subsectores contan cun 65% ou máis de empresas en beneficios. Do mesmo xeito que en anos anteriores, o beneficio neto xerado superou os 125 millóns de euros.
- A análise de datos e a apertura de novas bases de datos destacan esta vez como os principais retos do Sector Infomediario, seguidos moi de preto pola Dixitalización. Pola súa banda, a falta dunha “cultura do dato” e a pouca calidade dos mesmos son algunhas das barreiras que dificultan o acceso e reutilización da información.