Esta análise realizada baixo o auspicio da Comisión Europea , baséase en avaliar catro puntos que son referencia no Plan de acción 2020:
- Centrado no usuario (citizen-centric), en que medida un determinado servizo préstase en liña. Na análise avalíase aspectos como a usabilidade, a experiencia de usuario, a oferta en dispositivos móbiles. Neste punto continúase avanzando na dimensión cuantitativa, con máis servizos en liña dispoñibles en 2016. Con todo, o indicador de "mobilidade " aínda está considerablemente atrasado, en comparación cos outros dous indicadores ( “centrado no usuario” e “calidade na provisión do servizo”)
- Transparencia, en que medida o Goberno é transparente na prestación deses servizo: a súa responsabilidade e desempeño e sobre o uso dos datos persoais. O punto da transparencia tivo un avance modesto en todos os aspectos.
- Mobilidade transfronteiriza, en que medida os usuarios de servizos públicos poden usar os noutros países europeos. Este é un elemento crave para os países membros da UE, pois un dos obxectivos é que os cidadáns poidan usar os servizos en calquera lugar. A destacar que a mobilidade transfronteiriza de empresas e cidadáns está a mellorar.
- Elementos habilitantes, en que medida os países contan coas condicións técnicas para facilitar os servizos en liña. Entre os elementos habilitantes céntrase nos conceptos: a identidade electrónica, o documento electrónico e experiencia usuaria entre outros. Neste punto obsérvanse lixeiros avances sobre a dispoñibilidade da identificación electrónica e o uso do documento electrónico.
En canto a avaliación dos eventos vitais:
- Iniciar e operar unha empresa, é a área na cal máis se ha avanza en Europa, chegando nalgunhas áreas a obter o máximo de puntuación en varias variables desta categoría.
- Perder e atopar traballo, tivo un desenvolvemento sostido desde a última análise en 2012 . Cada vez utilízase máis o eID para este tipo de interaccións
- Estudos, nesta área, crece a prestación de servizos dentro das fronteiras nacionais, así como en servizos transfronteirizo. Por primeira vez, a dispoñibilidade en liña de servizos transfronteirizos superou a mobilidade transfronteiriza de negocios.
- Vida de Familia, este evento de vida avalíase por primeira vez e é o menos maduro con escaso avance, polo que necesita un progreso significativo.
Os Países exemplos de "mellores prácticas" son Malta e Portugal, con case todos os servizos de goberno electrónico automatizados ou completamente en liña.
Destácase o labor de Letonia, Suecia, Francia, os Países Baixos, Italia, Chipre, Suíza, Bulgaria, Grecia, Hungría e a República de Serbia.
España, cun 76%, está en liña coa media-alta europea de penetración e dixitalización, e compárase cos mellores países da súa clase, Alemaña, Italia cun 64% e Francia cun 63%.
España atópase entre o cinco países con mellor puntuación en a dispoñibilidade de identidade e documento electrónico, xunto con Malta, Portugal e Lituania. No evento da vida, Malta é líder, seguido por Estonia, Letonia, Austria e España. Tamén España atópase ben situado en Goberno aberto, con puntuación por encima da media. Nese escenario o mellores son son do norte de Europa (Dinamarca, Noruega, Suecia, Finlandia, Estonia, Letonia, Lituania), máis un país do sur de Europa (España).
O informe conclúe que os países da UE están a avanzar na dirección correcta canto á prestación de servizos públicos dixitais, pero aínda quedan cuestións importantes por resolver, especialmente ao redor da transparencia.