Se han superado los tres millones de registros electrónicos intercambiados a través del Sistemas de Interconexión Registral - SIR

17 febrer 2017

SIR ya cuenta con 4.362 oficinas integradas en la plataforma a través de aplicaciones de registro electrónico ORVE, GEISER, Registro General de la AGE y 18 aplicaciones certificadas.

Des de desembre de 2012 ja s'han intercanviat electrònicament més de tres milions de registres a través del Sistema d'Interconnexió Registral.

Se elimina así la entrada de papel en dichas oficinas de registro integradas, conforme a la Ley 39/2015, permitiendo el registro electrónico sin papeles entre las administraciones públicas integradas en la plataforma.

SIR permet intercanviar electrònicament la documentació aportada pel ciutadà en les oficines de registre.

Mitjançant les diferents aplicacions de registre electrònic (ORVE, GEISER, REC i aplicacions certificades) connectades a SIR, la digitalització en els llocs de finestreta amb plena validesa jurídica dels enviaments entre les Oficines de Registre, els seients registrals juntament amb la seva documentació adjunta digitalitzada s'envien electrònicament a l'oficina de destinació al moment, sigui el que sigui la seva ubicació geogràfica a nivell d'administració competent.

Es produeixen estalvis per la supressió dels enviaments en paper i es millora el servei doncs els enviaments es realitzen de manera instantània.

Més informació sobre la solució SIR en el CTT.

• Infraestructures i serveis comuns