- Os trámites electrónicos representan xa o 78% do total de trámites dos cidadáns coa Administración Xeral do Estado.
- O novo Punto de Acceso Xeral, ademais de facilitar o acceso aos trámites por vía electrónica, orienta aos cidadáns, centraliza a información, ofrece axuda aos emprendedores, fomenta a participación cidadá con máis presenza en redes sociais e brinda unha maior dispoñibilidade das caixas de correos de suxestións
- Está preparado para incorporar o sistema de identificación cl@ve dos cidadáns ante a Administración e a consulta das súas notificacións a través de Notific@ Notific@
El Punto de Acceso General es una de las medidas impulsadas por la Comisión para la Reforma de las Administraciones Públicas (CORA), con el objetivo de construir la “Administración virtual”, de forma que los ciudadanos dispongan de un solo punto de entrada para acceder a toda la información necesaria para iniciar, tramitar y concluir sus procedimientos administrativos, obtener los datos necesarios para relacionarse con la Administración, cumplir sus obligaciones y conocer sus derechos.
Con esta medida iníciase o fin da dispersión dos servizos das Administracións Públicas, ata agora en distintos portais, unifícase toda a información sobre trámites e, desde o Punto de Acceso Xeral, é xa posible contar cunha Administración virtualmente operativa e aberta 24 horas ao día, 7 días á semana, 365 días ao ano.
Tramitación electrónica
A través da Administración electrónica, os cidadáns realizaron en 2013 370,5 millóns de trámites electrónicos (76%) fronte a 117,7 millóns de trámites non electrónicos (24%). En 2014, no primeiro semestre, os trámites electrónicos suman 205 millóns (78,6%) fronte a 55,7 millóns de trámites non electrónicos (21,4%).
Hoxe, os máis de 4.300 trámites e servizos públicos aos que se pode acceder por vía electrónica producen aforros importantes, só en 2013 o aforro superou os 16.600 millóns de euros, entre outros motivos, segundo o modelo estándar de custos homologado pola UE, porque unha xestión electrónica ten un custo medio de só 5 euros, fronte a 80 euros dun trámite presencial. E unha notificación postal costa 2,55 euros, mentres unha notificación electrónica apenas custa 0,03 euros.
Novos servizos no Punto de Acceso Xeral
- O novo portal, orientará aos cidadáns na súa relación coas Administracións Públicas, ofrecendo a información e os servizos que teñen ao seu dispor.
- Ofrece axuda ás empresas e emprendedores, e canaliza a través do Portelo Único Directiva de Servizos (eugo.es) as alternativas que a Administración ofrece para a creación dunha empresa desde a rede.
- Facilita o acceso ao catálogo de procedementos administrativos da Administración Xeral do Estado e doutras Administracións Públicas, en función da sinatura de convenios.
- Fomenta nos cidadáns a utilización da tramitación electrónica ao facilitar o acceso aos servizos electrónicos mediante unha clasificación e ordenación por materias desde a perspectiva cidadá.
- Fomenta a participación dos cidadáns cun aumento da presenza en redes sociais e caixas de correos de suxestións e opinión.
O Punto de Acceso Xeral tamén recollerá un cartafol cidadán que incorporará, na súa segunda fase, os seguintes servizos:
- Integración con el sistema de identificación propio de la Administración General del Estado: Cl@ve .
- Consulta das comunicacións e notificacións recibidas a través da plataforma Notific@.
- As notificacións por comparecencia ante a sede electrónica do punto de acceso xeral.
Por outra banda, este cartafol está preparada tamén para, na medida que os recursos o permitan, consultar o estado de tramitación dos expedientes, sendo, desta forma, un verdadeiro cartafol cidadán.
Antecedentes e evolución
Como antecedente al punto de acceso general existe desde el año 2006 el portal 060.es ( www.060.es ) que ofrece información sobre os servizos electrónicos e a actividade e organización das AAPP.
O Punto de Acceso Xeral substitúe ao citado portal e introduce as seguintes melloras:
- Orienta aos cidadáns na súa relación coa administración con pautas de axuda organizadas en eventos / necesidades dos cidadáns.
- Contiene guías de asistencia en eventos que implican varios trámites y/o de distintas administraciones.
- Permite el acceso a todos los procedimientos y trámites de la AGE con información sobre los mismos, documentación a presentar y acceso al formulario Ofrece información general sobre la organización de las Administraciones Públicas.
- Permite o uso de aplicacións móbiles de axuda aos cidadáns (actualmente, buscador de oficinas e, proximamente, buscador de emprego público e probas de capacitación profesional) dispoñibles nas dúas principais plataformas (iOS e Android).
- En materia de emprego público, ademais das subscricións a convocatorias que xa podían realizarse, poderanse consultar nun futuro as comunicacións e as notificacións realizadas por correo postal, a través da plataforma Notific@; ademais, permítese realizar as notificacións por comparecencia na sede electrónica do Punto de Acceso Xeral.