Ampla participación na consulta pública relativa ao documento marco 'Consenso para unha Administración Aberta'

• Escoitar
  • Copiar

08 maio 2024

O documento marco para reformar a Administración Pública recibe 93 achegas e máis de 300 persoas pediron participar nos proxectos.

O documento marco ‘Consenso para unha Administración Aberta’, que publicou o Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública o 27 de marzo, recibiu case un centenar de achegas de distintos ámbitos da sociedade. Coa publicación deste documento iniciábase a folla de ruta para unha reforma da Administración con metodoloxía innovadora.

Durante o mes no que permaneceu en consulta pública, o documento recibiu 93 propostas, que inclúen desde formulacións a título persoal da sociedade civil, de empregados das administracións estatal, autonómica e local, de asociacións profesionais e de universidades, ata contribucións do sector privado, especialmente de empresas de consultoría e dos ámbitos tecnolóxico e dixital.

As achegas recibidas, que se farán públicas tras recibir o consentimento expreso e cumprindo as esixencias marcadas na lei, poden agruparse nas seguintes áreas: Función Pública, Reformas administrativas e normativas, Dixitalización e Outros. Respecto ao contido concreto das mesmas, recibíronse propostas relacionadas coa planificación estratéxica dos Recursos Humanos, procesos selectivos, mobilidade, captación e retención de talento, atención cidadá, inclusión, diversidade e discapacidade. Tamén realizaron formulacións para mellorar o acceso á información, xestión ética da Intelixencia Artificial, utilización de sistemas abertos e software libre, etcétera.

Paralelamente, ofreceuse á cidadanía a posibilidade de participar nos grupos de traballo que van acometer os 18 proxectos que contempla o documento para reformar a Administración. Ao finalizar o prazo, un total de 334 persoas solicitaron participar, cun total de 799 manifestacións de interese nalgún dos proxectos.

A partir de agora, decidirase a composición dos grupos de traballo que desenvolverán as propostas e serán debatidas nos diferentes laboratorios. Segundo o cronograma establecido no propio documento marco, terminou a fase de preparación e agora comeza a de ideación, durante a cal o ‘Consenso para unha Administración Aberta’ e as súas propostas serán debatidas no Laboratorio de Innovación Pública ( LIP ); posteriormente pasarán a e HazLab GobTechLab .

En 2024 está previsto que se despreguen o catro fases, que se corresponden cos trimestres naturais. Durante o terceiro e cuarto trimestre, produciranse as fases de participación e prototipado.​

Fonte da noticia(Abre en nova xanela)

• Información e datos do sector público