Lograr o equilibrio do uso dos datos abertos e a privacidade na era dixital

• Escoitar

11 abril 2024

A medida que as iniciativas de datos abertos xeneralízanse, a xestión do equilibrio entre a privacidade e a accesibilidade dos datos presenta novos desafíos.

No panorama dixital actual, manter a privacidade xunto cos esforzos de datos abertos é esencial. Implica protexer a información persoal contra o acceso ou intercambio non autorizado, garantindo que as persoas teñan control sobre os seus datos. Con todo, a medida que as iniciativas de datos abertos xeneralízanse, xestionar o equilibrio entre a privacidade e a accesibilidade dos datos presenta novos desafíos.

As iniciativas de datos abertos buscan facer que os datos se poidan atopar e que os conxuntos de datos sexan interoperables con miras a maximizar a súa reutilización, tanto sós como en combinación con outros conxuntos de datos. Con todo, estes proxectos implican compartir extensos conxuntos de datos, algúns dos cales poden incluír datos sobre persoas identificables ou mesmo detalles confidenciais. A pesar dos intentos de eliminar información de identificación, se se divulgan suficientes atributos sobre un individuo, é posible que se poida inferir a súa identidade. Isto pódese lograr cruzando e conectando datos entre diferentes bases de datos e conxuntos de datos.

Abordar estes desafíos require un delicado equilibrio entre a apertura dos datos e a protección da privacidade. Utilizáronse varias técnicas para protexer a privacidade das persoas, como os datos pseudónimos e anónimos ou a agregación de datos, mediante as cales se agrupan datos detallados e publícanse como estatísticas ou metadatos. Ademais, publicáronse directrices e regulacións tanto a nivel europeo como nacional para garantir que as iniciativas de datos abertos leven a cabo de forma ética e responsable.

As 'Directrices éticas para unha IA confiable  ' da Comisión Europea son un exemplo de directriz que establece unha base de principios éticos para o desenvolvemento e uso da IA que respectan os dereitos humanos e garanten a transparencia e a equidade. O coñecido   Regulamento Xeral de Protección de Datos  (GDPR) impón controis sobre o manexo de datos persoais na UE, esixindo o consentimento explícito para a recompilación de datos e outorgando ás persoas un control significativo sobre a súa información persoal.

Incorporar estas pautas éticas e marcos legais nas prácticas de datos abertos é esencial. Ao aproveitar as tecnoloxías que melloran a privacidade e aliñarnos con modelos de gobernación de datos transparentes e responsables, podemos aproveitar os beneficios sociais dos datos abertos e ao mesmo tempo protexer a privacidade individual.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Información e datos do sector público