O Observatorio de Accesibilidade publica os resultados do seguimento simplificado de sitios web de 2023

• Escoitar

04 abril 2024

Os informes conteñen os datos agregados das análises automáticas levados a cabo polo Observatorio de Accesibilidade Web a sitios web do sector público en 2023.

O Observatorio de Accesibilidade Web (OAW), dependente da Secretaría Xeral de Administración Dixital, leva a cabo anualmente a verificación automática dos requisitos de accesibilidade nunha ampla variedade de páxinas web do sector público. Dita verificación realízase con base na Metodoloxía do Seguimento Simplificado de Sitios web UNE-EN 301 549:2022 e en conformidade coa Directiva (UE) 2016/2102 sobre accesibilidade dos sitios web e aplicacións para dispositivos móbiles dos organismos do sector público. Esta Directiva foi trasposta ao ordenamento xurídico español mediante o Real Decreto 1112/2018 e completada cunha Decisión de execución da Comisión Europea onde se estableceron as bases para as metodoloxías de seguimento dos Estados membros.

O produto resultante destas verificacións anuais son os Informes de Seguimento Simplificado do OAW, cuxa edición de 2023 acaba de ser publicada no Portal da Administración Electrónica. Para a realización do informe aplicouse a análise de accesibilidade a máis de 1.500 sitios webs do sector público en todos os seus ámbitos administrativos, empezando pola propia Administración Xeral do Estado, continuando coas Comunidades Autónomas e finalizando coas Entidades locais e demais organismos do sector público.

Con respecto aos anos 2021 e 2022, cabe destacar o aumento da mostra da análise, con máis de 500 sitios web adicionais, incluíndo páxinas de centros educativos e aumentando considerablemente o número de concellos engadidos no informe.

En termos xerais, o estado de conformidade coa norma UNE-EN 301 549:2022 dos sitios web públicos con respecto a anos anteriores é estable, incluso incrementando considerablemente a cifra total de sitios web analizados. Aínda que o número de portais plenamente conforme sobe en números absolutos, prodúcese un lixeiro descenso en porcentaxe ao non atoparse nesta situación moitos dos sitios incorporados na iteración. Tendo en conta que os novos sitios da mostra, polo xeral, pertencen a entidades dun tamaño menor, a situación é comprensible.

Recoñecementos OAW 2023 ás entidades mellor valoradas

Co propósito de recoñecer ás entidades que presentaron uns resultados especialmente notables no seguimento do ano pasado o Observatorio outorga ás seguintes entidades un recoñecemento especial:

logo Reconocimiento OAW

• Categoría Administración Xeral do Estado, coas denominacións no momento da execución:
    • Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación.
    • Ministerio de Dereitos Sociais e Axenda 2030
    • Ministerio de Educación e Formación Profesional
    • Ministerio de Facenda e Función Pública.
  • Categoría Comunidades Autónomas:
    • Castela e León.
    • Comunidade de Madrid.
    • Galicia.
    • País Vasco.
  • Categoría Entidades locais:
    • Concello de Alcoy/Alcoi
    • Concello de Bilbao
    • Concello de Pamplona/Iruña
    • Deputación Provincial de Toledo
  • Categoría Outras entidades:
    • Banco de España.
    • Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia.
    • Consello Xeral do Poder Xudicial.
    • Defensor do Pobo.
  • Accesibilidade