O Informe de Madurez dos Datos Abertos en Europa é elaborado anualmente polo Portal Europeo de Datos desde 2015. Este informe avalía o nivel de madurez en datos abertos dos Estados Membros da UE, xunto cos países pertencentes á EFTA (Islandia, Liechtenstein, Noruega e Suíza) e o Reino Unido, o que lles axuda a identificar posibles áreas de mellora ao facilitar a súa comparación con outros países.
Na edición de 2021, España sitúase no terceiro posto do ranking global, manténdose no grupo dos
Trend-Setters
(creadores de tendencias).
Do catro dimensións analizadas, España destaca especialmente na dimensión “Impacto”, onde consegue a máxima puntuación.
Dentro desta dimensión de “Impacto” resáltase a Iniciativa Achega, unha estratexia nacional de datos abertos que coordina unha enquisa anual de carácter nacional co obxectivo de preguntar aos organismos públicos nacionais e rexionais, así como ás institucións locais, sobre a monitorización no uso dos datos. Os resultados da enquisa serven para confirmar as respostas anuais da enquisa Open Data Maturity data.europa.eu’s.
O Informe destaca tamén a publicación do informe “Datos abertos e intelixencia artificial, ferramentas para a igualdade de xénero”, que explica o concepto de igualdade de xénero coa influencia actual das novas tecnoloxías na nosa sociedade e políticas. Un equipo de mulleres xornalistas coordina un volume de entrevistas a dez mulleres con ampla experiencia e coñecemento sobre dous elementos crave para o futuro: a toma de conciencia de a importancia e o potencial dos datos abertos, e as políticas públicas elaboradas a partir de datos representativos da sociedade no seu conxunto e non só do 50%.
Canto á dimensión de “Política” o informe destaca a utilización dun modelo de gobernación de datos híbridos polo goberno español. A coordinación das iniciativas de diferentes datos a nivel ministerial e global, desenvólvense a través de grupos sectoriais. Paralelamente, o goberno é proactivo ante as solicitudes das entidades locais e os eventos organizados por organizacións estreitamente vinculadas á cidadanía, como a asociación de empresas infomediarias (ASEDIE).
Na dimensión “Portal”, o informe destaca o exemplo de España ao ofrecer unha descrición detallada das solicitudes, respostas e estados dos usuarios. O portal nacional proporciona unha descrición xeral da solicitude entrante, organizada por categoría e estado da solicitude. Os usuarios poden monitorar as solicitudes de datos doutros usuarios, e estas solicitudes asígnanse ao organismo público responsable de publicar este conxunto de datos. Ese organismo responderá á solicitude e actualizará o seu estado, todo iso visible para o usuario.