A aplicación "Open Irekia - Goberno Aberto" do Goberno Vasco a disposición de usuarios, desenvolvedores e comunidade en xeral

• Opinar
  • Escoitar

14 xuño 2011

O Goberno Vasco libera Irekia, a web para promover a participación en Internet

Fai apróximadamente un ano, o Goberno Vasco puxo en marcha o portal de internet Irekia como referente da filosofía de Goberno Aberto que todos os departamentos do Executivo están a incluír no exercicio diario da acción de goberno co obxectivo de mellorar a relación entre cidadanía e administración, aproveitando as vantaxes que ofrecen as novas tecnoloxías.

Así, esta plataforma engloba diferentes funcionalidades que inclúen, entre outros, un sistema de xestión de preparación, clasificación e publicación de noticias, xestores contidos multimedia en múltiples formatos, integración con diferentes redes sociais, múltiples axendas de eventos públicas e de uso interno do goberno, procesos de coordinación e retransmisión de eventos en vivo, xestión de comentarios, xestión de propostas cidadás, etc.

En el desarrollo de Irekia se han utilizado componentes de software libre como el sistema operativo Linux, las bases de datos PostgreSQL y CouchDB, los intérpretes de los lenguajes de programación Ruby, Python y Erlang o el servidor web Apache. También el software original del proyecto se está desarrollado bajo la Licencia Pública de la Unión Europea "European Union Public Licence – EUPL".

Agora, o Goberno Vasco ha decidido liberar o software sobre o que se desenvolveu este proxecto. Denominado OpenIrekia, pon a disposición da cidadanía, empresas, organizacións e, por suposto, doutras institucións e administracións públicas o "código fonte" de Irekia. Desta maneira, colabórase e permítese a súa reutilización libre e gratuitamente.

O que OpenIrekia pon a disposición da cidadanía, de maneira libre e gratuíta, son funcionalidades e compoñentes que emprega a web Irekia. Sobre a base de compoñentes xa existentes de software libre como o sistema operativo Linux, as bases de datos PostgreSQL e CouchDB, os intérpretes das linguaxes de programación Ruby, Python e Erlang ou o servidor web Apache (todos son software libre polo que non foi necesario realizar ningún pago pola súa utilización e desenvolvemento), OpenIrekia creou xestores de noticias, vídeos, usuarios, etc. que e sol que se libera. De maneira continúa seguiranse liberando outros compoñentes que s evadan sumando ao proxecto Irekia.

Máis información sobre a iniciativa en IREKIA IREKIA

• Goberno aberto, Informes e Estudos