A Secretaría de Estado de Telecomunicacións e para a Sociedade da Información acollerá o 9 de xuño de 2015 o evento “Mercado Único Dixital: Retos e Oportunidades” [PDF] [377 KB] . O encontro está organizado en colaboración coa Representación da Comisión Europea en España. A inscrición no evento pode realizarse a través da Web inscricións.rede.es.
Completar un Mercado Único Digita l é unha do dez prioridades centrais da Comisión Europea presidida por Jean Claude Juncker. O obxectivo da iniciativa é eliminar as barreiras que existen para a adquisición transfronteiriza de bens e servizos en liña, ademais de permitir ás empresas o acceso a un mercado paneuropeo. Un mercado único dixital plenamente funcional podería achegar anualmente 415 000 millóns EUR ao ano á economía europea e crear 3,8 millóns de novos postos de traballo. A creación un mercado único dixital de 500 millóns de consumidores que substitúa os 28 mercados nacionais permitirá a Europa diminuír o diferencial de desenvolvemento tecnolóxico cos seus competidores.
A estratexia para completar o Mercado Único Dixital foi presentada o 6 de maio de 2015. A nova folla de ruta dixital para Europa baséase en tres alicerces:
- mellorar acceso dos consumidores e as empresas a bens e servizos dixitais en Europa
- establecer unhas condicións adecuadas e unhas regras equitativas para favorecer o crecemento de redes dixitais e servizos innovadores
- maximizar o potencial de crecemento da economía dixital
O documento que recolle as 16 medidas detalladas “Unha estratexia para o Mercado Único Dixital europeo" [PDF][365 MB] foi feito público xunto cun documento de análise de evidencias e datos [PDF][2,23 MB] .
Tras a publicación do programa de traballo 2015 da Comisión Europea, diversos Estados membros fixeron chegar á Comisión Europea e ao Consello da Unión Europea a súa visión do futuro dixital de Europa. España facilitou a súa contribución en xaneiro de 2015 mediante senllas cartas do Ministro de Industria, Enerxía e Turismo, José Manuel Soria, ao Vicepresidente do Mercado Único Dixital, Andrus Ansip, e ao Comisario da Economía e Sociedade Dixital, Gunther Oettinger.
Espérase que o encontro “Mercado Único Dixital: Retos e Oportunidades” sexa unha oportunidade para o debate e o intercambio de opinións sobre o Mercado Único Dixital entre Administración, industria e sociedade. O evento contará coas intervencións do Secretario de Estado de Telecomunicacións e para a Sociedade da Información, Víctor Calvo-Sotelo, a Conselleira Xefe do Director Xeral de DX CONNECT, Linda Corugedo Steneberg, e o Director de Tecnoloxías da Información e as Comunicacións da Administración Xeral do Estado, Domingo Molina.
Incluíronse paneis de expertos abertos á participación dos presentes sobre dous asuntos centrais na nova estratexia dixital para Europa: “Reforma das telecomunicacións: novas regras para novas infraestruturas” e “Comercio electrónico e plataformas dixitais: transformando sociedade e economía”. O primeiro dos paneis contará con representantes dos principais operadores de telecomunicacións en España e a Dirección Xeral de Telecomunicacións e Tecnoloxías da Información. No segundo panel participarán representantes de empresas e plataformas de comercio electrónico, representantes dos usuarios e o Director Xeral de Rede.es.