La Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i per a la Societat de la Informació acollirà el 9 de juny de 2015 l'esdeveniment “Mercat Únic Digital: Retos i Oportunidades” [PDF] [377 KB] . L'encontre està organitzat en col·laboració amb la Representació de la Comissió Europea a Espanya. La inscripció en l'esdeveniment pot realitzar-se a través de la Web inscripciones.red.es.
Completar un Mercado Único Digita l és una de les deu prioritats centrals de la Comissió Europea presidida per Jean Claude Juncker. L'objectiu de la iniciativa és eliminar les barreres que existeixen per a l'adquisició transfronterera de béns i serveis online, a més de permetre a les empreses l'accés a un mercat paneuropeu. Un mercat únic digital plenament funcional podria aportar anualment 415 000 milions EUR a l'any a l'economia europea i crear 3,8 milions de nous llocs de treball. La creació un mercat únic digital de 500 milions de consumidors que reemplaci els 28 mercats nacionals permetrà a Europa disminuir el diferencial de desenvolupament tecnològic amb els seus competidors.
L'estratègia per completar el Mercat Únic Digital va ser presentada el 6 de maig de 2015. El nou full de ruta digital per a Europa es basa en tres pilars:
- millorar accés dels consumidors i les empreses a béns i serveis digitals a Europa
- establir unes condicions adequades i unes regles equitatives per afavorir el creixement de xarxes digitals i serveis innovadors
- maximitzar el potencial de creixement de l'economia digital
El document que recull les 16 mesures detallades “Una estratègia per al Mercat Únic Digital europeu" [PDF][365 MB] va ser fet públic juntament amb un document d'anàlisi d'evidències i dades [PDF][2,23 MB] .
Després de la publicació del programa de treball 2015 de la Comissió Europea, diversos Estats membres van fer arribar a la Comissió Europea i al Consell de la Unió Europea la seva visió del futur digital d'Europa. Espanya va facilitar la seva contribució al gener de 2015 mitjançant sengles cartes del Ministre d'Indústria, Energia i Turisme, José Manuel Soria, al Vice-president del Mercat Únic Digital, Andrus Ansip, i al Comissari de l'Economia i Societat Digital, Gunther Oettinger.
S'espera que l'encontre “Mercat Únic Digital: Retos i Oportunidades” sigui una oportunitat per al debat i l'intercanvi d'opinions sobre el Mercat Únic Digital entre Administració, indústria i societat. L'esdeveniment comptarà amb les intervencions del Secretari d'Estat de Telecomunicacions i per a la Societat de la Informació, Víctor Calvo-Sotelo, la Consellera Cap del Director General de DG CONNECT, Linda Corugedo Steneberg, i el Director de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions de l'Administració General de l'Estat, Domingo Molina.
S'han inclòs panells d'experts oberts a la participació dels presents sobre dos assumptes centrals en la nova estratègia digital per a Europa: “Reforma de les telecomunicacions: noves regles per a noves infraestructures” i “Comerç electrònic i plataformes digitals: transformant societat i economia”. El primer dels panells comptarà amb representants dels principals operadors de telecomunicacions a Espanya i la Direcció general de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació. En el segon panell participaran representants d'empreses i plataformes de comerç electrònic, representants dels usuaris i el Director General de Red.es.