Ao amparo do Government Forum , organizado como cada ano por Foundry (grupo editor de ComputerWorld e CIO, entre outras cabeceiras), o Secretario Xeral de Administración Dixital, Juan Jesús Torres Carbonell, puxo sobre a mesa os avances e logros completados en España no ámbito da administración dixital e adiantou o cambio estrutural da Secretaría, que se dará o salto ao longo deste ano a Axencia Estatal.
Torres destacou tamén os resultados do noso país nos diferentes informes europeos de e-government. “En dous anos subimos catro puntos no Índice da Economía e a Sociedade Dixitais (DESI) da Comisión Europea, situándonos en quinta posición en materia de servizos públicos dixitais e en sétima no global europeo”. O impulso que supuxo para iso a Estratexia España Dixital 2026, apoiada con fondos europeos -e baixo o paraugas do Plan de Dixitalización das Administracións Públicas 2021-2025 - foi crucial.
O Plan, dotado dun investimento de 3.165 millóns de euros, dos que 970 millóns destinaranse ás comunidades autónomas e as entidades locais, céntrase en tres eixos: infraestruturas, procesos e servizos. “Estamos a renovar as infraestruturas que soportan os servizos públicos para dotar ás administracións dunha maior flexibilidade, traballando na consolidación dos centros de datos actuais para diminuír o custo e o impacto ambiental e, finalmente, intervindo na integración de datos para garantir a seguridade”. Con respecto a isto último, Torres anunciou a próxima posta en marcha do Centro de Operacións de Ciberseguridade da Administración Xeral do Estado.
Pero todo isto non se cingue a plans futuros e intencións non concretadas, pois o Secretario Xeral de Administración Dixital puxo sobre a mesa dous exitosos proxectos da SGAD que xa botaron a rodar con resultados moi satisfactorios e con gran acollida entre as administracións e -sobre todo- entre os cidadáns. Falamos, por suposto, do Kit Dixital, que permite a posta en marcha de plataformas flexibles para a dixitalización de pequenas e medianas empresas e autónomos, e de Mi Carpeta Ciudadana, un espazo persoal que facilita a relación das persoas coas Administracións Públicas e que xa conta cun millón de usuarios e 6,5 millóns de accesos.