A l'empara del Government Forum , organizado como cada año por Foundry (grupo editor de ComputerWorld y CIO, entre otras cabeceras), el Secretario General de Administración Digital, Juan Jesús Torres Carbonell, puso sobre la mesa los avances y logros completados en España en el ámbito de la administración digital y adelantó el cambio estructural de la Secretaría, que se dará el salto a lo largo de este año a Agencia Estatal.
Torres destacó también los resultados de nuestro país en los diferentes informes europeos de e-government. “En dos años hemos subido cuatro puntos en el Índex de l'Economia i la Societat Digitals (DESI) de la Comissió Europea, situant-nos en cinquena posició en matèria de serveis públics digitals i en setena en el global europeu”. L'impuls que ha suposat per a això l'Estratègia Espanya Digital 2026, recolzada amb fons europeus -i sota el paraigua del Pla de Digitalització de les Administracions Públiques 2021-2025 - ha estat crucial.
El Pla, dotat d'una inversió de 3.165 milions d'euros, dels quals 970 milions es destinaran a les comunitats autònomes i les entitats locals, se centra en tres eixos: infraestructures, processos i serveis. “Estem renovant les infraestructures que suporten els serveis públics per dotar a les administracions d'una major flexibilitat, treballant en la consolidació dels centres de dades actuals per disminuir el cost i l'impacte mediambiental i, finalment, intervenint en la integració de dades per garantir la seguretat”. Pel que fa a això últim, Torres va anunciar la propera engegada del Centre d'Operacions de Ciberseguretat de l'Administració General de l'Estat.
Però tot això no se cenyeix a plans futurs i intencions no concretades, doncs el Secretari General d'Administració Digital va posar sobre la taula dos reeixits projectes de la SGAD que ja han tirat a rodar amb resultats molt satisfactoris i amb gran acolliment entre les administracions i -sobretot- entre els ciutadans. Parlem, per descomptat, del Joc Digital, que permet l'engegada de plataformes flexibles per a la digitalització de pequeño i mitges empreses i autònoms, i de Mi Carpeta Ciudadana, un espai personal que facilita la relació de les persones amb les Administracions Públiques i que ja compta amb un milió d'usuaris i 6,5 milions d'accessos.