O Ministerio de Asuntos Económicos e Transformación Dixital publicou a consulta do Real Decreto de desenvolvemento da factura electrónica para as operacións comerciais entre empresas e profesionais.
Este proyecto se incluye en la Ley Crea y Crece aprobada el pasado mes de septiembre y forma parte de las medidas para luchar contra la morosidad, una de las causas que más incidencia tiene en la liquidez y rentabilidad de muchas empresas españolas, con particular incidencia en las pymes, favoreciendo de esta forma el crecimiento empresarial.
A implementación da factura electrónica en todas as transaccións comerciais garantirá unha maior axilidade e control dos pagos, o que contribuirá ao cumprimento da normativa de morosidade xeral e sectorial.
Así mesmo, esta medida reducirá os custos de transacción xa que permitirá integrar todas as funcións de facturación, cobros, pagos e contabilidade de forma automática, gañando en rapidez e eficiencia. Adicionalmente suporá un impulso adicional na dixitalización das pemes e autónomos no marco do Plan de Recuperación.
Para garantir a consecución destes obxectivos, e facilitar a súa implementación entre pemes e autónomos, a Administración porá a disposición destas empresas unha infraestrutura básica pública para acceder á factura electrónica, aínda que a tramitación poderá realizarse tamén a través de calquera das plataformas privadas existentes.
O sistema terá que ser interoperable, para permitir a utilización e tradución dos diferentes formatos máis utilizados, o que permitirá a integración e adaptación a nivel europeo. Así mesmo, o sistema terá que estar interconectado, para que os usuarios só necesiten conectarse a unha plataforma para a xestión das súas facturas.
Finalmente, las pymes y autónomos contarán con un amplio apoyo para su implementación, a través de periodos transitorios amplios, de fórmulas adaptadas de remisión y de las ayudas del Kit Digital.