accesskey_mod_content

A Comisión aproba un plan español por valor de 88,3 millóns de euros con cargo ao Mecanismo de Recuperación e Resiliencia para apoiar a conectividade nas zonas rurais

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

18 novembro 2022

O réxime de axudas forma parte da estratexia de España para satisfacer as necesidades da cidadanía e as empresas no contexto da dixitalización do país. 

A Comisión Europea ha aprobado, de acordo coas normas sobre axudas estatais da UE, un plan español por valor de 88,3 millóns de euros asignado con cargo ao Mecanismo de Recuperación e Resiliencia (MRR) para apoiar a prestación de servizos almacenistas e comerciantes polo miúdo de banda larga nas zonas rurais de España. O réxime de axudas forma parte da estratexia de España para satisfacer as necesidades dos cidadáns e as empresas no contexto da dixitalización do país. Tamén contribúe aos obxectivos estratéxicos da UE en relación coa transición dixital(Abre en nova xanela) .

A axuda española

O réxime de axudas, que se aplicará ata o 31 de decembro de 2027, financiarase con cargo ao MRR, tras a avaliación positiva por parte da Comisión do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia (PRTR) español e a súa adopción polo Consello. O PRTR español contempla importantes proxectos de investimento no sector das comunicacións electrónicas, tales como axudas ás zonas rurais remotas de España para que dispoñan dunha conectividade de banda larga cunha velocidade de descarga de polo menos 100 Mbps.

O réxime está concibido como unha solución temporal para facilitar e acelerar o acceso a servizos de banda larga fixa eficaces a prezos alcanzables. A axuda apoiará a prestación de servizos almacenistas e, sobre esta base, a de servizos comerciantes polo miúdo alcanzables de banda larga nunha localización fixa cunha velocidade de descarga de polo menos 100 Mbps e unha velocidade de carga de 5 Mbps. A axuda executarase en zonas rurais remotas, dispersas e escasamente poboadas nas que non existe cobertura a tales velocidades a prezos alcanzables. 

En virtude do plan, a axuda adoptará a forma de subvencións directas aos provedores de telecomunicacións electrónicas. Os beneficiarios escolleranse mediante un procedemento de selección aberto, competitivo, transparente e non discriminatorio. A axuda cubrirá unha parte da redución dos prezos almacenistas ata que sexan comparables aos prezos almacenistas nas zonas máis rendibles. Os operadores que se beneficien de prezos almacenistas máis baixos prestarán á súa vez servizos comerciantes polo miúdo a un prezo non superior a un prezo máximo predefinido por subscrición mensual aos servizos comerciantes polo miúdo de banda larga pertinentes. A axuda tamén financiará os custos directamente relacionados co acceso dos usuarios finais a ese servizo, incluída a compra de equipos de usuario, a súa instalación e funcionamento ata un prezo máximo, independentemente da tecnoloxía utilizada.

A avaliación da Comisión

A Comisión avaliou o réxime de acordo coas normas sobre axudas estatais da UE, e en particular o artigo 107, apartado 3, letra c)(Abre en nova xanela) , do Tratado de Funcionamento da Unión Europea, que autoriza as axudas estatais que faciliten o desenvolvemento de determinadas actividades ou zonas económicas.

A Comisión tivo en conta as consideracións que figuran a seguir.

  • A axuda é necesaria e proporcionada para emendar deficiencias do mercado, a saber, a falta de servizos de banda larga eficaces e alcanzables en zonas remotas e escasamente poboadas de España. A existencia dunha deficiencia do mercado avaliouse mediante unha cartografía das infraestruturas e servizos de banda larga actualmente dispoñibles e previstos, así como por medio dunha consulta pública levada a cabo polas autoridades españolas. Estas últimas revisarán anualmente a determinación das zonas obxectivo no marco do réxime.
  • A medida ten un efecto incentivador. Apoiará a adopción por parte dos usuarios finais de servizos de banda larga eficaces en zonas nas que os prezos de tales servizos de banda larga sexan moi superiores aos prezos cobrados nas zonas máis poboadas.
  • O réxime conta con salvaguardias suficientes para garantir que os falseamientos indebidos da competencia sexan limitados e que as axudas non alteren as condicións dos intercambios comerciais de forma contraria ao interese común. En particular, todos os beneficiarios do réxime escolleranse mediante un procedemento de selección aberto, competitivo, transparente e non discriminatorio. Ademais, a axuda garante un acceso equitativo, aberto e non discriminatorio aos servizos almacenistas subvencionados.

Atendendo a estas razóns, a Comisión aprobou o réxime de axudas español de acordo coas normas correspondentes da UE.

Contexto

Todos os investimentos e reformas que impliquen axuda estatal consideradas nos plans nacionais de recuperación presentados no marco do MRR deben notificarse á Comisión para a súa aprobación previa, a menos que estean cubertas por unha das normas de exención por categorías de axudas estatais.

A Comisión avalía con carácter prioritario as medidas que implican axudas públicas incluídas nos plans nacionais de recuperación que se presentaron a raíz do Mecanismo de Recuperación e Resiliencia, e ofreceu orientación e respaldo aos Estados membros nas fases preparatorias dos plans nacionais, para facilitar unha implantación rápida deste Mecanismo. Ao mesmo tempo, a Comisión se cerciora na súa decisión de que se cumpran as normas sobre axudas estatais aplicables, co fin de preservar a igualdade de condicións no mercado único e garantir que os fondos do MRR utilizar de maneira que queden reducidos ao mínimo os falseamientos da competencia e non quede excluída o investimento privado.

A conectividade mediante banda larga reviste unha importancia estratéxica para o crecemento e a innovación de Europa en todos os sectores da economía e para a cohesión social e territorial. A medida notificada por España tamén contribúe aos obxectivos estratéxicos da UE establecidos na Comunicación sobre o gigabit(Abre en nova xanela) , a Comunicación sobre a configuración do futuro dixital de Europa(Abre en nova xanela) , a Comunicación «Brújula Digital»(Abre en nova xanela) e a proposta de Decisión da Comisión pola que se establece o programa político «Itinerario cara á Década Dixital» de 2030(Abre en nova xanela) .

O réxime aprobado hoxe é a cuarta medida aprobada pola Comisión no marco do PRTR español relativa a importantes proxectos de investimento no sector das telecomunicacións electrónicas. O 17 de outubro de 2022(Abre en nova xanela) , a Comisión aprobou un réxime español para apoiar o despregamento de redes de retorno de banda larga en zonas rurais ( SA.103451(Abre en nova xanela) ). O 14 de xuño de 2021(Abre en nova xanela) , a Comisión aprobou unha prórroga dun réxime español de apoio ao acceso a servizos de banda larga de alta velocidade en zonas insuficientemente atendidas ( SA.62696(Abre en nova xanela) ). O 15 de decembro de 2021(Abre en nova xanela) , a Comisión aprobou un réxime de apoio ao despregamento de infraestruturas pasivas para redes móbiles ( SA.64394(Abre en nova xanela) ).

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Infraestruturas e servizos comúns