accesskey_mod_content

eGovernment Benchmark 2019: a confianza no goberno é cada vez máis importante para as persoas

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

25 outubro 2019

El informe de referencia de administración electrónica de 2019 mostra melloras notables nos indicadores de transparencia e habilitadores clave.

Aínda que aínda hai unha brecha significativa entre os líderes e os atrasados na administración electrónica no catro puntos de referencia de nivel superior, reduciuse constantemente nos últimos anos. El informe tamén destaca como a confianza no goberno é cada vez máis importante para as persoas.

El informe de referencia de administración electrónica 2019 revela que os principais candidatos europeos en administración electrónica son Malta , Estonia e Austria . Estes países obteñen o puntaje máis alto en termos de madurez xeral . Letonia , Lituania e Finlandia seguen de preto. En xeral, os países de o sueste de Europa obteñen unha puntuación inferior á media da UE28 + do 65%.

Onde lle vai mellor á UE? Onde deberiamos mellorar?

El progreso é visible para o catro puntos de referencia de nivel superior. Europa está máis avanzada en termos de centrado no usuario , o que demostra que as administracións públicas vixían as necesidades e preferencias de os usuarios . A pesar de as melloras, necesítanse máis esforzos para mellorar as dimensións de administración electrónica de Transparencia, mobilidade transfronteiriza e habilitadores clave.

 

Puntajes de referencia de alto nivel (media bienal de 2018, crecemento en comparación coa media bienal de 2017)

El ano pasado, o Benchmark de Administración Electrónica incluíu os resultados de as primeiras probas piloto de seguridade en sitios web públicos . Este piloto repetiuse na avaliación deste ano. Los resultados mostran que aínda queda traballo por facer para fortalecer a seguridade dos servizos públicos en liña.

Como se mide o rendemento?

O rendemento xeral mídese como un puntaje media de catro puntos de referencia de nivel superior (cada un dos cales inclúe múltiples subindicadores):

  • Centrado no usuario (a medida en que un servizo se proporciona en liña, a súa facilidade de uso móbil e a súa facilidade de uso);
  • Transparencia   (das operacións das autoridades gobernamentais, os procedementos de prestación de servizos e o nivel de control que os usuarios teñen sobre os seus datos persoais);
  • Mobilidade transfronteiriza (a medida en que os servizos públicos están dispoñibles para os cidadáns europeos a través das fronteiras nacionais);
  • Habilitadores clave (a dispoñibilidade de   eID(Abre en nova xanela)  , documentos  electrónicos(Abre en nova xanela)  e fontes auténticas, etc.).

Centrado no usuario

O punto de referencia de nivel superior centrado no usuario obtén o puntaje máis alto, cun 85% para a media EU28 +. O punto de referencia centrado no usuario componse dos indicadores de dispoñibilidade en liña, usabilidade e facilidade de uso móbil. Hay máis marxe de mellora para a compatibilidade móbil, que obtén un 68% para a media da UE28 +.

Transparencia

O índice de referencia de transparencia de nivel superior obtén un 62% para a media da UE28 +, cun puntaje baixo no indicador de prestación de servizos (55%) e un puntaje máis alto no indicador de organizacións públicas (72%).

Mobilidade transfronteiriza

O índice de referencia de nivel superior de mobilidade transfronteiriza é o máis baixo do catro puntos de referencia de nivel superior (53% para a media da UE28 +). Los puntajes de mobilidade transfronteiriza dos cidadáns son considerablemente máis baixos que para as empresas, con 48% fronte a 63%.

Habilitadores clave

Los habilitadores clave O nivel de referencia de nivel superior é do 58% (media da UE28 +). Os indicadores eID e Authentic sources puntúan un 54% e 55%, os indicadores eDocument e Digital Post obteñen unha puntuación máis alta (65% e 63%).

Que máis hai? Unha perspectiva exploratoria de benchlearning

O exercicio de avaliación comparativa de administración electrónica ten como obxectivo comparar o desempeño da administración electrónica entre países con características similares , como as características de status quo e os impulsores de innovación. Nos permite identificar países cun contexto similar que lles vai ben e países que poderían facelo mellor. De esta forma, o enfoque de avaliación comparativa de eGoverment súmase á difusión das mellores prácticas . O exercicio de aprendizaxe comparativa podería dar unha indicación de como as características dos países poderían influír no desempeño do goberno electrónico, o que suxire oportunidades para mellorar a eficiencia das políticas de goberno electrónico. O rendemento da administración electrónica mídese mediante dous indicadores: penetración e dixitalización.

  • A penetración  captura a adopción dos servizos de administración electrónica en liña.
    A media europea para este indicador aumentou desde o ano pasado a 57% (+ 4%), con países que mostran unha ampla gama de puntajes.
  • A dixitalización  mide o nivel de dixitalización do back e front office das administracións públicas.
    A media europea sitúase no 68%, cun aumento do 5% desde o ano pasado.

Actuacións absolutas e relativas

Estonia, Letonia e Lituania son países cun rendemento superior tanto en dixitalización como en penetración, como se mostra arriba coas frechas cara arriba e cara á dereita. Dinamarca, España e Francia teñen un rendemento superior en Penetración, mentres que o seu rendemento é, en media, en dixitalización. O Reino Unido e Rumania teñen un rendemento superior en penetración pero un rendemento inferior en dixitalización.

Austria e Portugal teñen un rendemento superior en dixitalización e mostran un rendemento media en penetración. Malta ten un rendemento superior en dixitalización pero un rendemento inferior en penetración.

Bulgaria, Chipre, Finlandia, Irlanda, os Países Baixos, Polonia e Suecia funcionan de acordo con os indicadores relativos, é dicir, coinciden coas expectativas en función das súas características.

Bélgica, República Checa, Grecia, Italia, Luxemburgo y Eslovenia tienen un rendimiento inferior en Penetración dadas las características de su país, mientras que se desempeñan de acuerdo con las expectativas en términos de digitalización.

En cambio, mirando á dixitalización, Croacia e Eslovaquia teñen un rendemento inferior, mentres que están en liña coas medias de penetración. Alemaña e Hungría son os únicos países que mostran un rendemento relativo por baixo da tendencia europea, tanto en penetración como en dixitalización.

Antecedentes

O informe de referencia da administración electrónica avalía o progreso na compoñentes clave do Plan de acción de administración electrónica 2016-2020, a  Declaración de Tallin(Abre en nova xanela)  e a realización dun mercado único dixital europeo. O Benchmark de eGovernment utiliza 8 eventos da vida para capturar o panorama dos servizos públicos. Cada evento da vida mídese unha vez cada dous anos: inicio de negocios, perda e procura de traballo, estudos e familia obsérvanse nos anos pares, operacións comerciais regulares, mudanzas, ser propietario e conducir un automóbil e comezar un procedemento de reclamos menores nos anos impares Dada a actualización metodolóxica en 2016, só un número selecto de indicadores permiten comparacións ao longo do tempo.

Material de referencia de administración electrónica

 

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Cooperación interadministrativa
  • Goberno aberto, Informes e Estudos