accesskey_mod_content

Entra en vigor a Lei dunha Europa Interoperable para mellorar a conectividade dos servizos públicos

  • Escoitar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

12 abril 2024

Onte, 11 de abril de 2024, entrou en vigor a Lei sobre a Europa Interoperable, a disposición que facilitará o intercambio transfronteirizo de datos e acelerará a transformación dixital do sector público europeo.

A Lei é esencial para alcanzar os obxectivos da Década Dixital da UE, como dispor dun 100 % dos servizos públicos clave dispoñibles en liña de aquí a 2030. A interoperabilidade é unha característica fundamental dun mercado único dixital operativo e contribúe a unha aplicación máis eficaz das características dixitais das políticas públicas, desde a xustiza ata a sanidade ata o transporte.

Os cidadáns, as empresas e as administracións públicas beneficiaranse no seu maior parte do novo Regulamento cando utilicen servizos públicos dixitais interconectados que requiran un intercambio transfronteirizo de datos. Algúns exemplos destes servizos son o recoñecemento mutuo de títulos académicos ou cualificacións profesionais, o intercambio de datos sobre vehículos para a seguridade viaria, o acceso aos datos de seguridade social e sanitaria, o intercambio de información relacionada coa fiscalidade, as aduanas, a acreditación de licitacións públicas, os permisos de condución dixitais e os rexistros comerciais. Segundo a  avaliación de impacto , espérase que a Lei aforre ata 5 000 millóns EUR anuais.

A Lei aplicarase a través dun conxunto de medidas clave:

  • A creación dun marco de cooperación multinivel que reúna aos principais profesionais da administración dixital dos Estados membros, así como a unha ampla comunidade da sociedade civil, expertos, académicos e axentes locais, para definir unha axenda común de interoperabilidade e un ecosistema cambiante de solucións comúns de interoperabilidade. Este marco estará dirixido polo Comité da Europa Interoperable e apoiado pola Comunidade para a Europa Interoperable.
  • A introdución de avaliacións de interoperabilidade obrigatorias para crear servizos públicos de «interoperabilidade desde o deseño». Isto axudará aos organismos do sector público a explorar e, no seu caso, abordar os aspectos de interoperabilidade transfronteiriza xa na fase de deseño de novos servizos ou ferramentas. A Comisión proporcionará as directrices e o apoio necesarios.
  • portal da Europa Interoperable,  un portelo único para fomentar o intercambio e a reutilización de solucións de interoperabilidade fiables e de alta calidade entre as administracións públicas.
  • Reforzo dos mecanismos de apoio á innovación e as políticas, incluída a formación, os espazos controlados de probas para a experimentación de políticas, a iniciativa  GovTech  entre os sectores público e privado e os proxectos de apoio á aplicación de políticas, co fin de desenvolver, probar e ampliar solucións.

O Regulamento aplícase aos organismos do sector público, incluídas as institucións e organismos da UE. A aplicación da Lei sobre a Europa Interoperable financiarase a través de o  programa Europa Digital  (DIXITAL).

Seguintes pasos

Con arranxo ao calendario definido no Regulamento, a maioría das disposicións aplicaranse nun prazo de 3 meses a partir da data de entrada en vigor.

Excepcionalmente: 

  • As institucións, organismos e axencias europeos e os organismos do sector público levarán a cabo avaliacións de interoperabilidade a partir de xaneiro de 2025;
  • Os Estados membros designarán ás autoridades nacionais competentes 9 meses despois da data de entrada en vigor do Regulamento, como moi tarde en xaneiro de 2025.

Antecedentes

A interoperabilidade do sector público é a capacidade das administracións para cooperar e facer que os servizos públicos funcionen máis aló das fronteiras, os sectores e os límites organizativos. Desempeña un papel crucial á hora de deseñar fluxos de datos seguros e evitar a duplicación de esforzos nos servizos públicos. En diferentes crises dos últimos anos, a interoperabilidade do sector público ha permitido unha mellor coordinación entre os Estados membros, a mobilización de recursos alí onde máis se necesitaban e a rápida formulación de solucións conxuntas. 

A Comisión apoia a interoperabilidade entre as administracións públicas desde a década de 1990 a través do Marco Europeo de Interoperabilidade (EIF), unha serie de plans de acción e programas de financiamento como IDA, IDABC, ISA, ISA2 e agora DIXITAL. Para axudar aos Estados membros e ás institucións, organismos e axencias europeos na aplicación da política de interoperabilidade do sector público, a Comisión desenvolveu un amplo conxunto de ferramentas e formacións, como o  conxunto de ferramentas do Marco(Abre en nova xanela)  Europeo de Interoperabilidade, o  Centro de Apoio SEMIC(Abre en nova xanela) , a plataforma  JoinUp(Abre en nova xanela)  e a  Academia da Europa Interoperable(Abre en nova xanela) .  Ademais, a Comisión tamén creou unha iniciativa GovTech Incubator na que os gobernos se reúnen para adoptar as mellores solucións desenvolvidas polas empresas emerxentes e outros gobernos de toda a UE.

Varias avaliacións da política de interoperabilidade do sector público sinalaron deficiencias e pediron que se tomasen medidas. Os Estados membros tamén subliñaron cada vez máis a necesidade de reforzar a cooperación europea en materia de interoperabilidade mediante, entre outras cousas, as declaracións ministeriais asinadas en 2 017 en  Tallin  e en 2 020 en Berlín. Do mesmo xeito, os cidadáns da UE que participan en  a Conferencia sobre o Futuro de Europa  expresaron unha demanda de mellora da interoperabilidade transfronteiriza. A Lei sobre a Europa Interoperable responde directamente a estes chamamentos á acción.

Para máis información

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

  • Interoperabilidade e Normalización