Per concretar el dret dels ciutadans a comunicar-se amb l'Administració per mitjans electrònics es creen les Seus Electròniques (Llei 11/2007 d'Accés Electrònic dels Ciudadanos als Serveis Públics i Reial decret 1671/2009 de desenvolupament parcial d'aquesta Llei).
Les seus electròniques faciliten al ciutadà l'accés als serveis electrònics de l'administració, li garanteixen uns serveis mínims uniformes, un aspecte homogeni i una identificació sota el domini ‘gob.es’.
A les seus electròniques figuren clarament els termes de la relació per mitjans electrònics amb els ciutadans: identificació, autenticació, accessibilitat, disponibilitat, integritat, veracitat, actualització de la informació, contingut mínim, protecció jurídica i responsabilitat entre uns altres.
En definitiva, en entrar en una seu electrònica el ciutadà:
- Tindrà confiança i seguretat en utilitzar els seus serveis electrònics.
- Podrà realitzar els tràmits 24 hores x 365 dies des de qualsevol lloc.
A les seus es garanteixen els principis recollits en la Llei: el dret a la protecció de les dades de caràcter personal; la no discriminació per als ciutadans que no utilitzin els mitjans electrònics; l'accessibilitat; la neutralitat tecnològica, la simplificació, transparència i publicitat de les actuacions administratives, entre uns altres.
La Guia se centra en tot el referent a Seus (Títols II i III) del RD 1671/2009, de 6 de novembre, pel qual es desenvolupa parcialment la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'Accés electrònic dels ciutadans als Serveis Públics .