accesskey_mod_content

Disponible la tercera versió oficial de La meva Carpeta Ciutadana

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

29 maig 2023

Disponible a la web i en els stores la nova versió de La meva Carpeta Ciutadana amb nous serveis disponibles per a la ciutadania.

La meva Carpeta Ciutadana, disponible en https://carpetaciudadana.gob.es/ , i en les seves aplicacions mòbils, tant  iOS  com  Android , és un espai personal on-line que facilita la relació de la ciutadania amb les Administracions Públiques. Fins al moment, prop de 2 milions de persones han fet ús de “La meva Carpeta Ciutadana”, aconseguint més d'1,3 milions de descàrregues i realitzant gairebé 10 milions d'accessos.

El passat 19 de maig es va publicar una nova versió, que continua incorporant noves funcionalitats i millores d'interès per a la ciutadania així com nous organismes que faciliten informació a través de La meva Carpeta Ciutadana.

  • Consulta de l'intercanvi de les teves pròpies dades realitzades entre les Administracions Públiques a través de la Plataforma d'Intermediació de dades i descàrrega del justificant d'aquesta transmissió. Aquests intercanvis són els que es realitzen en el marc de procediments administratius en els quals no se sol·licita al ciutadà la presentació d'un certificat o justificant en paper i se substitueix per una consulta interna entre Administració de la informació necessària. També s'ofereix la traça de totes les consultes realitzades des de carpeta.

  • Consulta d'estar al corrent de les teves obligacions tributàries amb l'AEAT.

  • Consulta de la teva situació en el Registre d'Interdiccions al Joc.

  • Consulta de certificats de notes i justificants d'assistència a exàmens en els processos selectius organitzats per l'Institut Nacional d'Administració Pública (cossos generals de l'AGE.

  • Consulta de l'estat de situació dels expedients de la Generalitat de Catalunya.

  • Nous avisos de calendari amb fites significatives de transcendència ciutadana general com els de el calendari fiscal IRPF i calendari electoral.

  • Avisos permanents després de la data de caducitat de documentació ciutadana que sempre ha d'estar en vigor (DNI, permís de conduir, ITVs).

  • Configuració d'avisos i novetats en APP previs a l'inici de sessió.

  • Incorporació de les notificacions electròniques de la Direcció general del Cadastre i de la Seguretat Social. A més, s'han incorporat 28 nous ajuntaments, entre ells la ciutat de Càceres, i també la Ciutat Autònoma de Melilla.

Tot això d'acord amb el Full de ruta 2023/2024(Obre en nova finestra) que es manté publicat en obert per a tota la ciutadania com a exercici de transparència incloent la previsió d'incorporació de funcionalitats considerant també el feedback de la ciutadania. Qualsevol ciutadà està convidat a transmetre la seva experiència i suggeriments a través de dos formularis, un sobre la  web  i un altre sobre la  aplicació mòbil , a través dels quins es rebrà el feedback ciutadà que és analitzat i incorporat al full de ruta.

  • Ciutadà
  • Serveis electrònics