Desde a súa posta en marcha en xaneiro de 2021, o Plan de Dixitalización das Administracións Públicas ha marcado a folla de ruta para converter ás institucións do noso país en catalizadoras da transformación dixital do conxunto da economía nacional. Aliñado co Compoñente 11 do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia , este Plan está enfocado en modernizar por igual a todas as administracións incluíndo Ministerios, Comunidades Autónomas e Entidades Locales.
Están a levarse a cabo iniciativas transversais que están a situar España á vangarda de Europa, incorporando tecnoloxías disruptivas de forma estratéxica en proxectos innovadores vinculados a cinco liñas de actuación: a mellora na atención á cidadanía, operacións intelixentes, goberno do dato, infraestruturas dixitais e ciberseguridade.
Mellora na atención cidadá
Co fin de facilitar a relación dos distintos colectivos do noso país coa Administración Dixital, emprendéronse diversas iniciativas entre as que destaca Mi Carpeta Ciudadana. Esta aplicación móbil ha suposto un cambio de paradigma na maneira de acceder á información dos servizos públicos, xa que reúne nun só punto os datos de diferentes administracións do país para a súa consulta de forma rápida por calquera persoa.
A aplicación permite acceder cunha sinxeleza sen precedentes a servizos como a Historia Clínica Dixital, consulta de vida laboral e prestacións sociais, datos de empadroamento, títulos universitarios, familia numerosa, grao de discapacidade e dependencia, vehículos e bens inmobles, entre outros. Ademais, permite recibir avisos de caducidade de validez de documentos, notificacións electrónicas da Administración Xeral do Estado, e numerosas Entidades locais e Comunidades Autónomas. Estas funcionalidades están en constante crecemento, contribuíndo a que a app some xa 2,1 millóns de usuarios e máis de 1,6 millóns de descargas, acumulando máis de 70 millóns de consultas de expedientes.
Baixo una mesma filosofía, recentemente lanzouse QEDU: Que Estudiar e Dónde na Universidade, a aplicación móbil que ofrece toda a información necesaria sobre titulacións e universidades a futuros aforro de 5.000 xornadas de traballo aos xestores.
Goberno do dato
Os datos convertéronse nun ben público que as administracións deben protexer, asegurando o control por cada persoa da súa propia información, mitigando calquera risco de acceso a ela por terceiros non autorizados.
Con este obxectivo, púxose en marcha un Espazo de datos da Administración Xeral do Estado, no que xa se están desenvolvendo iniciativas co Instituto Nacional de Estatística, o Banco de España, a Seguridade Social e o Servizo Público de Emprego Estatal.
Infraestruturas dixitais
O equipamento das Administracións Públicas tamén se está modernizando coa renovación de máis de 80.000 postos de traballo de empregados e empregadas públicos. Ademais, púxose en marcha unha Estrategia Cloud que permitirá garantir a dispoñibilidade e resiliencia dos servizos públicos.
Cabe destacar a instalación de novos Centros de Procesamento Datos de nova xeración respectuosos co medioambiente, que están a contribuír a unha Administración máis sustentable e responsable co medio ambiente permitindo reducir nun 45% o consumo enerxético, o que supón un aforro ao ano de máis de 10.000 toneladas de CO2.
Ciberseguridade
Ademais, creouse un Centro de Operacións de Ciberseguridade para a protección avanzada do conxunto de administracións públicas do país. No que vai de 2023, o COCs permitiu evitar máis 2.000 ciberincidentes, ofrecendo un marco común de seguridade a máis de 50 entidades, garantindo a protección de máis de 77.000 postos de traballo.
Este Plan de país está a ser posible grazas ao soporte e colaboración do conxunto de ministerios, en coordinación coas Administracións públicas territoriais (comunidades autónomas e concellos) e o sector privado, para levar a dixitalización a todos os recunchos de España.
Pola súa banda, os Ministerios están a levar a cabo proxectos de dixitalización aliñados coa estratexia nacional, entre os que destacan:
- Desenvolvemento de novos servizos dixitais e impulso da interoperabilidade no Sistema Nacional de Saúde .
- Áxil tramitación de expedientes xudiciais, celebración de xuízos telemáticos e consulta rápida de información de Xustiza .
- Agilidad na xestión de prestacións por desemprego, mellora da atención e modernización da Xestión de Políticas Activas de Emprego e da Seguridade Social.
- Simplificación de trámites para a cidadanía no estranxeiro e con organismos públicos como o Instituto Cervantes ou a AECID.
- Mellora da ciberseguridade en Defensa .
- Simplificación da xestión de explotacións para agricultores e gandeiros.
Ademais, as Comunidades Autónomas contan con 95 proxectos en marcha a partir destas liñas, destacando os dedicados a reforzar a ciberseguridade, que recibiron o maior investimento.
A dixitalización está a estenderse ata o nivel máis próximo á cidadanía, as Entidades locais, Deputacións, Cabidos e Consejos Insulares con máis de 830 proxectos executándose sobre estas mesmas liñas ao longo de todo o territorio nacional.
Xuntas, as distintas administracións públicas traballan de forma coordinada cun obxectivo primordial: lograr uns servizos públicos á altura das necesidades do noso tempo, que garantan os dereitos e o benestar do conxunto da cidadanía española.
Informe de balance do Plan de Dixitalización das Administracións Públicas 2021-2025
Máis información sobre o Plan de Dixitalización das Administracións Públicas 2021-2025