accesskey_mod_content

O Informe DESI da Comisión Europea destaca os bos resultados de España en materia de Servicios Públicos

  • Escoitar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia dispoñible unicamente con fins históricos e de hemeroteca. A información e ligazóns mostradas correspóndense cos que estaban operativos á data da súa publicación. Non se garante que continúen activos actualmente".

18 novembro 2021

España obtén unha puntuación moi por encima da media en todos os indicadores de administración electrónica: usuarios, formularios, servizos para cidadáns e empresas e datos abertos.

España ocupa o noveno posto entre os 27 países membros da UE na edición 2021 do Índice da Economía e a Sociedade Dixitais ( DESI ) que a Comisión Europea ha presentado este mes de novembro. O informe destaca os bos resultados en materia de servizos públicos dixitais, “grazas á estratexia dixital por defecto aplicada en toda a súa administración central”.

Gráfico coa puntuación de España explicado no parágrafo anterior e posterior do

mesmo España ocupa o sétimo posto na UE en materia de servizos públicos dixitais, obtendo 80,7 puntos, moi por encima da media da UE (68,1). Valóranse aquí cinco indicadores: Usuarios da administración electrónica, Formularios precumplimentados, Servizos públicos dixitais para os cidadáns, Servizos públicos dixitais para empresas e Datos abertos.

Gráfico explicado no parágrafo anterior

Estes indicadores mostran un nivel alto de interacción en liña entre as autoridades públicas, os cidadáns e as empresas. O 67% dos usuarios de internet españois participa activamente nos servizos de administración electrónica, en comparación co 64% da media da UE. España obtivo 78 puntos no indicador de formularios precumplimentados, que mide a reutilización da información que se transmite dunhas administracións a outras para facilitar a vida aos cidadáns. Esta puntuación supera con fartura a media da UE de 63 puntos, grazas a que o sistema español non solicita información a cidadáns e empresas se estes dan o seu consentimento para que sexa solicitada pola propia Administración.

Canto aos servizos públicos para a cidadanía, España obtivo 82 puntos para os cidadáns (fronte aos 75 puntos de media na UE ) e 94 para as empresas (en comparación cos 84 puntos de media da UE ). España obtén moi bos resultados no indicador de datos abertos, no que ocupa a segunda posición da UE cunha puntuación do 94% (16 puntos porcentuais por encima da media da UE ).Gráfico explicado no parágrafo anterior

Entre os fitos alcanzados en 2020 por España o informe DESI destaca:

  • o Plan de Dixitalización das Administracións Públicas,
  • a Lei reguladora de determinados aspectos dos servizos electrónicos de confianza,
  • a publicación do primeiro modelo de Xestión de Identidades Descentralizadas,
  • a promulgación do Regulamento de actuación e funcionamento do sector público por medios electrónicos ou
  • a creación da Oficina do Dato.

O Índice da Economía e Sociedade Dixitais 2021

En 2021, a Comisión axustou o informe DESI para que reflicta as dúas iniciativas políticas principais que afectarán á transformación dixital na UE durante os próximos anos: o Mecanismo de Recuperación e Resiliencia e o Compás Dixital da Década Dixital da UE .

Co fin de adaptar o informe DESI ao catro puntos cardinais e os obxectivos establecidos no marco do Compás Dixital, mellorar a metodoloxía e ter en conta os últimos avances tecnolóxicos e políticos, a Comisión realizou unha serie de modificacións na súa edición de 2021. Agora os indicadores están estruturados ao redor do catro ámbitos principais do Compás Dixital (Capital humano, Conectividade, Integración da tecnoloxía dixital e Servicios Públicos dixitais) e esta organización substitúe á anterior estrutura baseada en cinco dimensións

España obtivo moi bos resultados no ámbito da conectividade, aínda que persisten algunhas diferenzas entre as zonas urbanas e rurais. En canto ao capital humano, ocupa o posto número 12 e durante os últimos anos subiu posicións, pero aínda existe marxe de mellora, especialmente no indicador de especialistas en tecnoloxías da información e das comunicacións ( TIC ). España ocupa o décimo sexto lugar na integración das tecnoloxías dixitais; a súa puntuación coincide coa media da UE e aumentou considerablemente o número de pequenas e medianas empresas ( pymes ) españolas que venden a través de internet.

Fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)  

  • Cooperación interadministrativa
  • Servizos electrónicos