As avaliacións de interoperabilidade son unha das obrigas máis importantes da Lei para unha Europa Interoperable, e serven como un proceso de detección para que as administracións públicas identifiquen barreiras e oportunidades para a interoperabilidade transfronteiriza. Ao abordar estes factores nunha etapa temperá do proceso de deseño e formulación de políticas, as avaliacións facilitan a implementación de servizos públicos dixitais que dependen do intercambio de datos transfronteirizos sen inconvenientes.
Quen se ve afectado?
As avaliacións de interoperabilidade aplícanse ás entidades da Unión e aos organismos do sector público que teñan previsto introducir requisitos vinculantes que afecten os servizos públicos dixitais transfronteirizos. Entre estes servizos inclúense o recoñecemento mutuo das cualificacións académicas, o acceso á información sobre a seguridade social e os historiais sanitarios dixitais, servizos que se basean no intercambio continuo de datos entre os Estados membros da UE. Pola contra, estas avaliacións non adoitan aplicarse aos servizos públicos estritamente locais que non implican un intercambio de información transfronteirizo, como as aplicacións de aparcadoiro desenvolvidas para o seu uso nun único municipio.
Orientacións e apoio da Comisión
O Comité de Interoperabilidade Europea, durante a súa primeira reunión en decembro de 2024, adoptou unhas directrices para normalizar a aplicación das avaliacións de interoperabilidade. Estas directrices achegan claridade sobre como os organismos públicos poden avaliar as dimensións xurídicas, semánticas, técnicas e organizativas da interoperabilidade. Este paso reflicte o compromiso do Comité de facer da interoperabilidade un aspecto central da política dixital da UE.
Para apoiar as avaliacións, a Comisión Europea ofrecerá unha ferramenta en liña integrada no Portal Europeo Interoperable. Esta ferramenta simplificará o proceso de presentación de informes ao xerar informes multilingües legibles por máquina que serán de acceso público. A Comisión tamén ofrecerá materiais de formación e organizará periodicamente talleres sobre o tema. Os recursos proporcionados teñen por obxecto mellorar as competencias dos empregados do sector público e garantir unha integración fluída das solucións de interoperabilidade en toda a UE.
Hai máis información sobre o proceso detrás das pautas de avaliación de interoperabilidade, no informe " Apoio á aplicación das políticas da UE mediante a creación conxunta" .
Acerca da Lei para unha Europa Interoperable
A Lei para unha Europa Interoperable entrou en vigor en abril de 2024. O regulamento establece un marco de gobernación para mellorar a interoperabilidade dos servizos dixitais do sector público. Apoia a visión máis ampla da UE dun Mercado Único Dixital conectado, garantindo a accesibilidade e a inclusión a través das fronteiras.
Para obter máis detalles, visite o Regulamento da Lei de Interoperabilidade Europea e manténgase actualizado a través de o Portal de Interoperabilidade Europea .
Un seminario web para axudar á adaptación
Para axudar ás administracións públicas e ás partes interesadas a adaptarse aos novos requisitos, a Comisión Europea organiza un seminario web titulado "A interoperabilidade en acción: acción e avaliacións" o 29 de xaneiro de 2025, de 10:00 a 11:00 (CET). Esta sesión proporcionará información práctica sobre como realizar avaliacións de interoperabilidade e implementar servizos públicos dixitais transfronteirizos. Pode reservarse praza antes do 27 de xaneiro de 2025, ás 12:00 (CET).